گزارشی از وضعیت مهاباد

یکشبه ۲۹ آبان
طبق گزارشی که به ما رسیده است، نیروهای معروف به نوپو امروز ۲۹ آبان ساعت ۱۱ صبح وارد مناطقی از مهاباد شده اند.

در سه روز گذشته نیروهای محلی رژیم شامل پاسدار و بسیجی و مزدوران محلی (جاش) به دلیل اعتراضات گسترده مردم عملا خنثی شده و مجبور شدند از خیابان اصلی شهر عقب نشینی کرده و به پایگاههای خودشان در اطراف سد مهاباد و خیابان ورودی شهر از طرف ارومیه معروف به خلبان حیدری بروند.

هفت محل استقرار پاسداران و مزدوران محلی در سه روز گذشته آتش زده شده است. مردم علیه پاسداران و مزدوران محلی شعار داده و خواستار خروج آنها از شهر شده بودند.

روز شنبه ۲۸ آبان رژیم سه گردان از لشکر ۶۴ پیاده ارومیه را به مهاباد فرستاده است. نقل و انتقال این نیروها با هلیکوپترهای مستقر در پادگان ارومیه صورت گرفته است. گزارشگر می گوید مردم روستاهای مسیر ارومیه به طرف مهاباد از موضوع خبردار شده و چندین جا جاده را با سنگ و بلوک و بشکه بستند تا مانع عبور این نیروها شوند.

گزارشگر می گوید رژیم ترسیده بود و برای مهار و کنترل اعتراضات مجبور شد این نیروها را به خارج شهر منتقل کند. همچنین تعدادی از مراکز بازرسی و کانکس های نیروهای انتظامی مستقر در سطح شهر را جمع کرده است.

محله قدیمی سیسه، میدان چوارچرای، میدان جمهوری سابق، محله چهارباغ شهرداری کنونی و باغ حسن خان یا باغ قاضی از مراکز تجمعات مردم و معترضان بوده است

و آخرین خبر از اراذل و اوباش رژیم . مقامات اصلی رژیم در مهاباد در سطوح مختلف در سه روز گذشته از شهر خارج شده و به ارومیه رفته اند. روزنه

اینرا هم بخوانید

به نجات چهار زن مبارز در خطر اعدام برخیزیم!

چهار زن مبارز شریفه محمدی، پخشان عزیزی، وریشه مرادی و نسیم غلامی سیمیاری توسط بیدادگاههای …