گزارش آکسیون برای آزادی چهار پیشمرگ بازداشتی در ونکوور کانادا

همچنانکه مطلع هستید ۴ پیشمرگ حزب کومه له کردستان ( عبداله مهتدی) در اوایل مرداد ۱۴۰۱ در منطقه سوما و برادوست استان آذربایجان غربی از طرف رژیم اسلامی دستگیر شده اند.

اطلاعیه حزب کومەلە کردستان ایران در رابطه با:دستگیری یک تیم پیشمرگه توسط نیروهای سرکوبگر جمهوری اسلامی ایران (komala.org)

بنا به دعوت کمین فری دم ناو( کمین آزادی کارگران زندانی)، کمیته علیه اعدام ، کمپین آزادی زندانیان سیاسی و کمپین نه به سناریوسازی اکسیونی از طرف حزب کمونیست کارگری ایران – واحد غرب کانادا در آرت گالری ونکوور در تاریخ ۱۴ اوت ۲۰۲۲ برگزار گردید.

خانه – حزب کمونیست کارگری ایران (wpiranfa.com)

فارسی – Free Them Now (free-them-now.com)

notoexecution (noto-execution.blogspot.com)

کمیته مبارزه برای آزادی زندانیان سیاسی | به وبلاگ کمیته مبارزه برای آزادی زندانیان سیاسی خوش آمدید (wordpress.com)

این برنامه با سخنرانی عباس ماندگار و اعلام برنامه و هدف این اکسیون آغاز شد. عباس ماندگار سیاست حزب در رابطه با محکوم کردن دستگیری این ۴ جوان و پشتیبانی بدون قید و شرط از آنها سوای سیاستهای متفاوت این دو حزب و درخواست آزادی فوری آنها را بیان کرد.

Aug14Abbas Mandegar – YouTube

عباس ماندگار در ادامه صحبتهای خود علاوه بر پشتیبانی از این ۴ جوان پیشمرگ، از دستگیری فرنگیس مظلوم، اذیت و آزار خانواده های کشته شد گان آبان ۱۳۹۸ و سوزاندن و سرکوب شهروندان بهایی در روشن شهر شمال و بقیه مناطق ایران پرداخت.

Aug14Abbas Mandegar3 – YouTube

سپس سلیمان سیگارچی از تجربه شخصی خودش در سال ۱۳۶۲ و اینکه آن زمان هیچ کسی از ایشان دفاع نکرد ، حتی سازمان متبوعه اش که بخاطر ان دستگیر شده بود. اما امروز این نهادها و حزبی به اسم حزب کمونیست کارگری وجود دارد که از این دستگیر شدگان دفاع می کند.

Aug14Soleyman Sigarchi – YouTube

سخنران بعدی حمید بهرامی نماینده حزب کومه له بعد ار تشکر از نهادهای فراخوان دهنده و حزب کمونیست کارگری متن نامه خانواده های این پیشمرگان به سازمانهای حقوق بشر و جاوید رحمان را به انگلیسی قرائت کرد.

14 Aug Hamid Bahrami – YouTube

متن فارسی این نامه از طرف مهری کاظمی به زبان فارسی برای حضار قرائت گردید.

14 Aug Mehri Kazemi – YouTube

سپس مصطفی صابر عضو دفتر سیاسی حزب در سخنرانی دستگیری این ۴ جوان کرد زبان را از طرف قاتلان مردم ایران محکوم کرد.

Aug14Mostafa Saber – YouTube

سخنران بعدی مینا بهروزی از طرف کمیته کردستان حزب کمونیست کارگری و در در تائید فراخوان این نهادها و حزب از این اقدام پشتیبانی کرد. اشاره کرد که فعالیت سیاسی باید آزاد باشد و هیچ کسی نباید به جرم آزادیخواهی و عضویت در حزبی محاکمه و مجازات گردد.

Aug14Mina Behroozi – YouTube

در پایان مسعود آذرنوش بعنوان یک اکس- بهایی از تجارب شخصی خود و خانواده اش و همه بهائیت گفت. که بخاطر داشتن باور مذهبی دیگری بهائیان در ایران چگونه از کار اخراج شده و به مضیقه افتاده اند.

14 Aug Masoud Azarnoush – YouTube

در آغاز ، در طول برنامه و پایان آن سرودهای شاد، توماج صالحی و بلا چاو بلا چاو پخش گردید.

اکسیون با بنرهای و پلاکارد حزب ، نهادها نامبرده  و عکسهای گوناگون از دستگیر شدگان مزین شده بود.

گزارشگر سلیمان سیگارچی

۱۵ اوت ۲۰۲۲

اینرا هم بخوانید

۱۷ شهریور تجمع پرستاران در سراسر کشور همراه با خانواده‌‌ها

پرستاران در اعتصابات خود که از ۹ مرداد شروع شد و به سرعت به اعتصابی …