گزارش مختصری از برگزاری مراسمی با شکوه به مناسبت روز جهانی زن در شهر گوتنبرگ سوئد

روز جمعه ٣ ماه مارس در شهر گوتنبرگ سوئد، جشنی با حضور بیش از دویست و پنجاه نفر در گرامیداشت هشت مارس روز جهانی زن برگزارشد.
در ابتدا مجریان این برنامه خانم ها ماهرخ فیروزه و نگار قنبری ضمن خوشامدگویی،اعلام کردند که برنامه با اجرای یک تئاتر از گروه پریان در مورد معضلات زنان شروع میشود، مسئول سالنی که برای این مراسم اجاره شده بود از کشور بولیوی بود، وی ضمن معرفی تائتر در مورد جنبش گسترده زنان در کشور بولیوی در سال گذشته و همچنین پیام همبستگی زنان بولیوی با زنان ایران را اعلام کرد. و سپس برنامه باشکوه هشت مارس آغاز شد. سپس تئاتری اجرا شد که مورد توجه حاضرین قرار گرفت و در ادامه مینا احدی از فعالین سرشناس جنبش برابری طلبانه زنان و عضو مرکزیت حزب کمونیست کارگری ایران سخنرانی کرد.
مینا احدی در این سخنرانی مروری داشت بر معضل زنان در ایران و کشورهای اسلام زده و در مورد علل تحمیل چنین عقبگردی به زنان در این کشورها، از جمله به نقش محوری حجاب و جایگاه حجاب در جنبش اسلامی اشاره کرد و علیه آن اعلام جرم کرد. مینا احدی گفت: جنبش اسلامی و حکومتهای اسلامی و دولتهای غربی که دست در دست حکومتهای اسلامی، به بقا و دوام این زن ستیزی کمک میکنند، مینا احدی در ادامه به نقد پست مدرنیسم و مالتی کالچرالیسم و همچنین سکوت سازمانهای فمینیستی در مورد این پروبلماتیک پرداخت و از چپهای سنتی و آنتی امپریالیست که این جنبش را “آه مظلومان” قلمداد کرده و با آن میسازند، بشدت انتقاد کرد.
پیام مینا احدی در این سخنرانی همبستگی جهانی مبارزات زنان و همبستگی مبارزاتی زنان در کشورهای اسلام زده بود. در ادامه سوسن صابری در توضیحاتی کوتاه جزوه ای را معرفی کرد که به تازگی در مورد ازدواج های اجباری در کشورهای اسلامی تهیه و تنظیم کرده است. سپس ندا اسفندیاری، محمد عبدالزاده و مریم کمالی از شرکت کنندگان درمراسم هرکدام از زاویه ای در سخنانی کوتاه به مسائل و مشکلات زنان در ایران پرداختند. در ادامه دو پسر جوان رپ زیبایی را اجرا کردند که مورد توجه قرار گرفت.
بخش پایانی این برنامه رقص و شادی و پایه کوبی بود که تا پاسی از شب ادامه یافت.
جا دارد از دوستان عزیز،نگار سرو علیشاهی،سارا مسوف،مریم بنائی،فرشاد ابوالحسنی و رحیم کاظمی که در تدارک این برنامه زحمات زیادی کشیدند تشکر و قدردانی کنیم.
تشکیلات خارج کشور حزب کمونیست کارگری – واحد گوتنبرگ
۸ مارس ۲۰۱۷

لینک عکس

https://www.facebook.com/abdollah.asadi.14?pnref=story

اینرا هم بخوانید

کارزار حمایت از شریفه محمدی شماره ۸:اتحادیه‌های کارگری بیشتری به کارزار حمایت از شریفه محمدی پیوستند

اتحادیه خدمات عمومی بریتیش کلمبیا در کانادا با ارسال سه نامه اعتراضی به دبیر کل …