یورش شبانه نیروهای اسرائیل به بیمارستان شفا در غزه

نیروهای ارتش اسرائیل در حمله‌ای شبانه وارد بیمارستان شفا در غزه شدند. گزارش‌ها از مستقر شدن تانک‌ها در اطراف این بیمارستان و تیراندازی سنگین در محوطه آن حکایت دارد.

سخنگوی ارتش اسرائیل می‌گوید «عملیاتی فوق دقیق در نقاط محدودی» از این بیمارستان صورت گرفته و هدف آن مقابله با تجدیدقوا و از سرگیری فعالیت حماس از داخل این بیمارستان است. «تروریست‌های ارشد حماس مجددا دور هم جمع شده‌اند» و از داخل بیمارستان شفا به دنبال تدارک حملات جدید هستند.

همزمان شاهدان عینی از داخل و اطراف بیمارستان شفا در شهر غزه اوضاع را دلهره‌آور توصیف می‌کنند.

در یک مکالمه صوتی ضبط شده که در یک گروه در واتس‌آپ به اشتراک گذاشته شده یک مرد می‌گوید: «تانک‌ها ما را محاصره کرده‌اند. ما داخل چادر پناه گرفته‌ایم. صدای شلیک تانک‌ها از فاصله خیلی نزدیک را می‌شنویم».

همزمان در ویدیوهای تایید نشده که در شبکه‌های اجتماعی نشر شده هم صدای تیراندازی سنگین شنیده می‌شود.

در یک پیام صوتی که از داخل بیمارستان برای روزنامه‌نگارها ارسال شده، محمد سعید می‌گوید: «سربازان داخل محوطه بیمارستان شده‌اند. اینجا کشته و زخمی هست و سربازان چند مرد جوان را بازداشت کرده‌اند. اوضاع خیلی بد و فاجعه باره».

ارتش اسرائیل از قبل اعلام نکرده بود که قصد دارد عملیات جدیدی را در بیمارستان شفا انجام دهد.

در یک پیام ویدیویی که بامداد دوشنبه – ۱۸ مارس – روی شبکه ایکس منتشر شد، سخنگوی ارتش اسرائیل، دانیال هاگاری، می‌گوید یورش ارتش به بیمارستان شفا «در پی اطلاعات بسیار مستحکمی صورت گرفته که مستلزم واکنش سریع» بوده است.

این مقام ارتش اسرائیل گفته بیمارستان قادر خواهد بود که در حین یورش هم به کار خود ادامه دهد و نیازی به ترک و تخلیه بیماران و کارکنان نیست.

علاوه بر بیماران و کادر درمانی بیمارستان شفا در شهر غزه، تعداد زیادی از آوارگان جنگی هم در محوطه این مرکز درمانی چادر زده و اقامت دارند.

به همین علت هم سخنگوی ارتش اسرائیل گفته این افراد از طریق «یک مسیر تخلیه» قادر به ترک میدان عملیات خواهند بود. همزمان ارتش اسرائیل خواستار «تسلیم فوری» نیروهای حماس شده که به گفته اسرائیل در داخل این بیمارستان مستقرند.

در همین حال، تشکیلات بهداشتی غزه که تحت نظر حماس فعالیت می‌کند با انتشار بیانیه‌ای یورش بامداد دوشنبه را «نقض آشکار و وقیحانه قوانین انسان دوستانه بین‌المللی دانسته است».بی بی سی

اینرا هم بخوانید

به نجات چهار زن مبارز در خطر اعدام برخیزیم!

چهار زن مبارز شریفه محمدی، پخشان عزیزی، وریشه مرادی و نسیم غلامی سیمیاری توسط بیدادگاههای …