یک سازمان عراقی: زنان فراری از داعش در معرض سوء استفاده جنسی قرار می‌گیرند

یک سازمان عراقی فعال در زمینه حقوق زنان فاش کرد برخی از مسئولان ناظر بر توزیع کمک‌های بشر دوستانه، با سوء استفاده از شرایط بد و کمبود مواد اصلی زندگی فراریان از چنگ گروه داعش، اقدام به سوء استفاده جنسی از زنان می‌کند.

به گزارش العربیه، این گزارش را شنبه 29 آوریل، سازمان «بنت الرافدین» که در زمنیه حقوق زنان در عراق فعالیت می‌کند، منتشر کرده است. این سازمان مساله ظلم به زنان فراری از مناطق تحت تصرف داعش و سوء استفاده از آن‌ها را رصد می‌کند.

سازمان «بنت الرافدین» در گزارش خود آورده است که زنان فراری از مناطق تحت تصرف داعش هنگام توزیع کمک‌های بشر دوستانه، از سوی برخی از مسئولان اردوگاه‌ها، مورد سوء استفاده جنسی و حتی تجاوز قرار می‌گیرند.

دلایل وقوع این گونه اتفاقات هم زیاد است. نبود ابزارهای لازم برای حمایت از حقوق زنان و حفاظت از کرامت آن‌ها در اردوگاه‌ها از جمله این دلایل است.

سازمان عراقی تاکید می‌کند، زنانی که مورد سوء استفاده جنسی قرار می‌گیرند، به خاطر بیم از دست دادن سهمشان از کمک‌های بشر دوستانه، توانایی مقابله با متجاوزان یا سخن گفتن درباره ماجرا را ندارند.

شرایط دشوار معیشتی همچون کمبود اسباب لوازم زندگی و نبود مستلزمات امنیت و سلامت، همه این‌ها باعث قرار گرفتن زنان در معرض تعرض می‌شود.

بنا بر این گزارش، زنانی که به خاطر شرایط جنگ، آوارگی یا آدم‌ربایی توسط شبه‌نظامیان و گروه داعش، سرپرست خود را از دست داده‌اند، بیش از دیگران در رنج هستند به گونه‌ای که خود را در معرض رنج‌هایی بزرگ می‌یابند.العربیه

اینرا هم بخوانید

ترامپ: «اگر آنها ‘رئیس جمهور ترامپ’ را ترور کنند، که همیشه چنین احتمالی هست، امیدوارم آمریکا ایران را نابود کند، از روی زمین محو کند

RadioFarda روز پنج‌شنبه، دونالد ترامپ، نامزد جمهوری‌خواهان برای انتخابات آتی ریاست‌جمهوری آمریکا، در یک پست …