۱۲ خرداد: بیانیه اعتراضی مردم آبادان و ادامه اعتراضات آنان

فضای اعتراض و خشم در آبادان ادامه دارد. بنا بر خبرهای دریافتی واحد خوزستان حزب کمونیست کارگری، در این شهر اینترنت همچنان قطع است و یا با اختلال همراه میباشد. همچنین فعالان اجتماعی و روزنامه نگاران و خبرنگاران را از شرکت در مراسم خاکسپاری جانباختگان منع کرده و موبایل و دوربین تعدادی از خبرنگاران ضبط شده است. طبق گزارشات هم اکنون قرارگاه خاتم سپاه در منطقه ساختمان فروریخته متروپل مستقر شده و کار آواربرداری در بخش زیر زمین ساختمان به کندی پیش میرود.

همبستگی ها با مردم آبادان ادامه د ارد. از جمله شماری از شهروندان ساکن استان‌های کردستان، کرمانشاه و ایلام با حضور در مراسم سوگواری جانباختگان فاجعه متروپل، همدردی و همبستگی خود را با خانواده‌های قربانیان این جنایت اعلام کردند.

همانطور که قبلا گزارش کردیم روز گذشته مراسم خاکسپاری سه عضو خانواده جلیلیان در آبادان با حضور شمار فراوانی از مردم خشمگین و عزادار و در میان شعار “آبادان دلش چه خونه” صورت گرفت. و نیز همزمان با خاکسپاری این خانواده تجمع اعتراضی بزرگی از سوی مردم داغدار آبادان در وسط شهر و جزیره مینو برگزار شد که شهروندان بسیاری از شهرهای آبادان، شادگان، خرمشهر و جزیره مینو در این تجمع حضور داشتند. بعلاوه در این روز تجمع اعتراضی دیگری در لین احمدآباد برگزار گردید. بنا بر خبرهای ارسالی به واحد خوزستان حزب کمونیست کارگری در این تجمعات بیانیه ای از سوی مردم آبادان پخش شد که در آن بر خواستهای فوری مردم این شهر تاکید شده است. متن بیانیه را در زیر میخوانید:

” ما مردم آبادان خواهان معرفی و محاکمه کلیه مسئولین و ارگان های دخیل در فاجعه متروپل هستیم. باید محاکمه آنها علنی باشد. ما مردم آبادان خواهان آزادی فوری و بدون قیدو شرط دستگیر شدگان اخیر و پایان دادن به فضای امنیتی شهر آبادان هستیم. ما مردم آبادان خواهان خروج  فوری نیروهای سرکوبی که برای خفه کردن اعتراضات بر حق ما از شهرهای دیگر به این استان گسیل شده، هستیم.

ما از همه مردم در شهرهای مختلف که در همبستگی با ما دست به تظاهرات زده و به اشکال مختلف همدردی خود را با مردم آبادان و خانواده هایی اعلام کردند که عزیزانشان قربانی جنایت متروپل شدند، قدردانی میکنیم.

ما مردم آبادان مثل همه مردم در شهرهای دیگر از آب محرومیم، از هوای سالم محرومیم ، از نان محرومیم، از هر گونه تامینی محرومیم و امنیت هم نداریم. ما مطالبه گریم و پیگیر همه مطالباتمان و حق برخورداری از یک زندگی درخور انسان هستیم. ما همه با هم هستیم و تا آخر کنار هم می ایستیم تا به بساط مافیایی فاسد حاکم پایان دهیم. دیگر ظلم بس است . جمهوری  اسلامی نابود باید گردد.”.

این بیانیه فریاد دادخواهی مردم آبادان است. این بیانیه را میشود در تجمعات اعتراضی در شهرهای مختلف قرائت کرد و با خواستهای مطرح شده درآن اعلام حمایت و پشتیبانی کرد. خواستهای بیانیه مردم آبادان میتواند موضوع بیانیه های مشترک همبستگی  و اعتصابات حمایتی از آنان باشد.  این بیانیه را میشود بصورت طوماری اعتراضی در همه شهرها و محلات به امضا گذاشت و در سطح سراسری از آن حمایت کرد.

نابود باد حکومت اسلامی!

حزب کمونیست کارگری ایران

۱۲ خرداد ۱۴۰۱، ۲ ژوئن  ۲۰۲۲

اینرا هم بخوانید

انجمن قلم آمریکا از نویسندگان جهان خواست از سپیده رشنو و نویسندگان زندانی سخن بگویند

انجمن قلم آمریکا با انتشار متنی به‌قلم سپیده رشنو، نویسندهٔ معترض به حجاب اجباری، با …