۲۴ مهر: تجمعات اعتراضی بازنشستگان مخابرات در ۱۷ شهر:شاغل و بازنشسته اتحاد اتحاد

روز ۲۴ مهر بازنشستگان مخابرات همانند دوشنبه های هر هفته   در اعتراض به فقر و بی تامین و عدم اجرای کامل آیین نامه پرسنلی و استخدامی سال ۸۹  و مشکلات بیمه ای خود در چندین شهر تجمع کردند.  این تجمعات در هفده شهر رشت، اهواز، کرمانشاه، صحنه، ساری، همدان، بندرعباس، کرمان، ارومیه، زنجان، سنندج، شیراز، اردبیل،  ایلام، تبریز، خرم آباد،  تهران برگزار شد.

در این تجمعات بازنشستگان شعار میدادند: “وزیر بی لیاقت استعفا، استعفا”، “مدیر بی لیاقت ننگت باد، ننگت باد”، سهامدار عمده حق ماها را خورده”، “اجرای آئین نامه حق مسلم ماست”، “شرکت پر درآمد ،چه بر سر تو آمد”، “وعده وعید کافیه، ما عمر نوح نداریم”، و “بازنشسته می میرد، ذلت نمی پذیرد”.

در کرمانشاه و اهواز بازنشستگان با تجمع و راهپیمایی و سردادن شعار “شرکت پر در آمد چه بر سر تو آمد” اعتراض خود را به اختلاس ها و دزدیها و وضع بد معیشتی خود اعلام داشتند. در زنجان بازنشستگان با فریاد شاغل و بازنشسته اتحاد اتحاد، جمعیت میلیونی کارگران را به اتحاد علیه فقر و فسار فراخوندند و این یک شعارمهم و کلیدی دراعتراضات بازنشستگان است.

روز گذشته همچنین تجمعات سراسری بازنشستگان تامین اجتماعی برگزار شد. علاوه بر شهرهایی که در اطلاعیه قبلی گزارش کردیم در این روز بازنشستگان تامین اجتماعی در اراک و دزفول نیز تجمع داشتند. در اراک بازنشستگان با سر دادن سرود “زیر بار ستم نمیکنیم زندگی، جان فدا میکنیم در ره آزادگی، وای از این ظلم ” فریاد اعتراض خود را علیه بساط توحش و بردگی حاکم بلند کردند.

خبر دیگر مربوط به تجمع کارگران کارخاانه کیان تایر در روز گذشته ۲۳ مهر ماه دراعتراض به وضع بد معیشتی و مطالبات معوقه خود است. در این حرکت اعتراضی کارگران در محوطه کارخانه تجمع کرده و لاستیک آتش زدند و با شعار “فلسطین را رها کن، فکری به حال ما کن” پاسخ محکمی به تبلیغات حکومتی دادند.

حزب کمونیست کارگری ایران

۲۴ مهر  ۱۴۰۲،  ۱۶ اکتبر  ۲۰۲۳

اینرا هم بخوانید

انجمن قلم آمریکا از نویسندگان جهان خواست از سپیده رشنو و نویسندگان زندانی سخن بگویند

انجمن قلم آمریکا با انتشار متنی به‌قلم سپیده رشنو، نویسندهٔ معترض به حجاب اجباری، با …