آتنا دائمی در باره مضحکه انتخابات رژیم:بر همان عهد که بودیم بر آنیم هنوز!

بر همان عهد که بودیم بر آنیم هنوز!

قصد نداشتم چیزی درباره انتخابات بنویسم چون دلایل مخالفتم با شرکت در انتخابات جمهوری اسلامی را وقتی در ایران و در زندان بودم در انتخابات۹۲، ۹۶ و ۱۴۰۰ گفته‌ام.
۳۷۰ هفته پیش، در سال ۹۶ وقتی در زندان اوین و در روز ۳۹ اعتصاب غذا بودم، نوشتم که به چه دلیل همچنان جمهوری اسلامی و کمدی انتخاباتش را قبول ندارم، آن زمان هنوز اعتراضات دی ۹۶ ، مرداد ۹۷، آبان ۹۸، شلیک موشک به هواپیمای اوکراینی و اعتراضات ۱۴۰۱ رخ نداده بود! بعد از انتشار آن بیانیه در اینستاگرامم، کسانی کامنت‌هایی که میبینید زیر پستم گذاشته بودند! آن زمان من زندان بودم و این کامنت‌ها را نخوانده بودم تا امروز و این روزها که دوباره در آستانه نمایشِ انتخاباتی دیگر؛ همین حرف‌ها تکرار میشوند. فقط اسامی ملیجک‌ها تغییر کرده!
نمیدانم کسانی که این کامنت‌ها را نوشته بودند امروز کجا هستند؟! شاید بعدها طعم زندان و شکنجه را چشیدند یا شاید خودشان یا اقوامشان در اعتراضات کشته شدند… نمیدانم!
آن سالها بسیاری هنوز به اصلاحات امید داشتند و فریب «دولت تدبیر و امید»، فریبِ حضورِ دخترانِ مو بلوندِ کلاه بر سر در کمپین‌های انتخاباتی و وعده احقاق حقوق زنان را خوردند. بی توجه به اعدام دسته‌جمعی ۲۵ کرد سنی در مرداد ۹۵ (دوره اول روحانی) باز هم فریب نشست تبلیغاتی با نمایندگان اقلیت‌های دینی را خوردند، فریب کاهش تورم و کوتاه کردن دستان پشت پرده را خوردند و به قول خود بین بد و بدتر ، بد را انتخاب کردند و به روحانی رای دادند. جالب اینکه همانطور که نوشته‌اند به امید آزادیِ ما زندانیان پای صندوق رفتند، اما ما (حتی تعدادی از اصلاح طلبان) همچنان پس از سالها پشت میله‌های زندان ماندیم و عده‌ای همچنان پشت همان دیوار‌ها و میله‌های زندان‌ها هستند و عده‌ای نیز همچون من مجبور به خروج از کشور شدیم!
همه ما شاهد بودیم که در دوره ریاست روحانی اجرای احکام اعدام‌ افزایش یافت. در اعتراضات ۹۶ ، ۹۷ و ۹۸ ‌و شلیک تروریستی به هواپیمای مسافربری هزاران تن کشته شدند! فیلترینگ و قطعی اینترنت بیشتر شد و پس از آن در دوره رئیسی نیز همین جنایات در کارنامه جمهوری اسلامی ثبت شد! به راستی چه فرقی بین دولت روحانی و رییسی وجود داشت؟! بسیاری از کسانی که در آن زمان به اصلاحات اعتقاد و باور داشتند و برای اصلاح امور کشور مبارزه کرده بودند، پس از آنکه دریافتند اصلاحات در این سیستم دیکتاتوری معنایی ندارد و پس از آنکه باز هم جنایات سالهای اخیرِ جمهوری اسلامی را دیدند، از اصلاحات و از رژیم گذر کردند، متحمل هزینه شدند و امروز همراه مردم هستند! اما عده‌ای همچنان حرف‌ها و فریب‌های سالها قبل را تکرار میکنند!
دست‌‌های خاتمی، روحانی، ظریف، پزشکیان، پورمحمدی و باقی عُمال ج.ا از خون مردم ایران پاک نخواهد شد و روزی همه آنها را پشت میز محاکمه خواهیم دید! میگویند اینها هیچ کاره بودند و دستهای پشت پرده در کار است که زورشان از هر دولتی بیشتر است! کاش کمی به همین حرف خودشان فکر کنند که اگر چنین است پس چرا در انتخابات شرکت میکنید و بازیچه همان دست‌ها میشوید؟! همان طور که علی خامنه‌ای گفت: «هر رأی در انتخابات، باعث افزایش اعتبار و مصونیت جمهوری اسلامی است»
بله رای شما به جمهوری اسلامی مصونیت میدهد! و این در حالیست که به تازگی کمیته حقیقت یاب اقدامات رژیم در اعتراضات زن زندگی آزادی را جنایت علیه بشریت نامید! کاش از تاریخ درس بگیرید، اشتباهات گذشته را تکرار نکنید و باعث تداوم جنایات جمهوری اسلامی نشوید. از استیصال مردم سوء‌استفاده نکنید و آنها را فریب ندهید!
بد و بدتری وجود ندارد.
کلیت ساختار نظام جمهوری اسلامی فاسد، ظالم و سرشار از جنایت است!

https://twitter.com/AtenaDaemi/status/1805977476721463484/photo/1

نه به جمهوری_اسلامی

زن زندگی آزادى

اینرا هم بخوانید

ادامه حملات حمله اسرائیل به بخش‌هایی از غزه. ١٢کشته

منابع فلسطینی از کشته شدن چندین نفر بر اثر حمله جدید ارتش اسرائيل به مناطقی …