آخر سال و اعتراضات کارگری علیه نپرداختن دستمزدها و دیگر اجحافات

اطلاعیه خبری:  

– روز ٢٧ اسفند شماری از کارگران عملیات غیر صنعتی پتروشیمی در شهرک ممکو ( بعثت) ماهشهر، در اعتراض به مطالبات مزدی پرداخت نشده خود، دست به اعتصاب زده و در مقابل ساختمان شرکت در شهرک ممکو تجمع کردند.

–  روز ٢٧ اسفند شماری از کارگران شهرداری اهواز در اعتزاض به پرداخت نشدن معوقات مزدی و بیمه مقابل استانداری این شهر تجمع کردند.

– روز ٢٧ اسفند  کارگران اخراجی میدان نفتی آزادگان شمالی در هویزه که زیر نظر شرکت توسعه نفت فعالیت دارد، با تجمع مقابل استانداری خوزستان خواستار بازگشت به کارشدند. بنا بر خبر  یک گروه  ۲۳ نفره از کارگران میدان نفتی آزادگان شمالی که حدود یک ماه پیش به دستور مدیرعامل و حراست شرکت مهندسی و توسعه نفت، بعد از گذراندن تمام مراحل اداری، استخدام شده بودند، اخراج شده اند.

– روز ٢٧ اسفند کارگران خدمات شهری منطقه ۶  کرج در اعتراض به پرداخت نشدن حقوق و عیدی تجمع کردند.

– روز ٢٧ اسفند گروهی از کارگران شهرداری چرام واقع در استان کهگیلویه و بویراحمد، در اعتراض به معوقات مزدی و بیمه ای خود، در مقابل ساختمان شهرداری این شهر دست به تجمع زدند.

– صبح روز ٢٦ اسفند نزدیک به ۲۱۰ کارگر بخش تعمیرات پالایشگاه آبادان  در ادامه اعتراضات شش روز گذشته خود، دست به تجمع زدند و خواستار اجرای طرح طبقه‌بندی مشاغل نسبت به سایر کارگران پیمانی پالایشگاه شدند. به گفته کارگران  اختلاف زیادی در دریافتی‌های حقوق کارگران پیمانی کارگاه مرکزی پالایشگاه آبادان با سایر کارگران پیمانکاری پالایشگاه همانند کارگران پیمانکاری واحد بهره‌برداری و آتش‌نشانی وجود دارد. اعتراض این کارگران سطح نازل حقوقها و عدم پرداخت حق سنوات و عیدی و پاداش آخر سالشان است.

– روز یکشنبه پرسنل بیمارستان خمینی کرج در اعتراض به پرداخت نشدن حقوق و معوقات و عیدی در مقابل استانداری در کرج تجمع کردند.

– روز ٢٥ اسفند  کارگران کشتارگاه نهاوند در اعتراض به عدم دریافت ٤ ماە حقوق معوقه و عدم امنیت شغلی مقابل استانداری تجمع کردند.

– روز ٢٥ اسفند جمعی از کارگران عضو تعاونی مسکن شرکت واحد در اعتراض به برآورد نشدن مطالباتشان در مقابل ساختمان معاونت اجرایی حوزه ریاست قوه قضاییه در تهران اقدام به برگزاری تجمع اعتراضی کردند.

– روز ٢٥ اسفند کارگران فاز ۱۲ پارس جنوبی برای چهارمین روز متوالی در اعتراض بە عدم دریافت حقوق معوقە دست به اعتصاب زدند.

 

پیش بسوی اعتصابات سراسری کارگری

حزب کمونیست کارگری ایران

٢٧ اسفند ٩٧، ١٨ مارس ٢٠١٩

 

اینرا هم بخوانید

شرایط کنونی کانون های بازنشستگی تامین اجتماعی: کانونهای بازنشستگی تشکل‌های زرد بی‌خاصیتی شده اند

شرایط کنونی کانون های بازنشستگی تامین اجتماعی در جریان اعتراضات بازنشستگان تامین اجتماعی علیه مداخله …