آزادی احمدرضا جلالی امر همه ماست! مصطفی صابر

مندرج در ژورنال شماره ۷۷۹ (لینک به فایل پی دی اف نشریه ژورنال برای پیاده کردن روی تلفن همراه)

روز دوشنبه، ۱۸ تیر سازمان عفو بین‌الملل فراخوان اقدام عاجل در مورد خطر اعدام احمدرضا جلالی صادر کرد.

احمدرضا جلالی دانشگاهی ایرانی – سوئدی است که هشت سال است توسط جمهوری اسلامی به گروگان گرفته شده و بارها تحت شکنجه و انواع بدرفتاری‌ها قرار گرفته و به اعدام محکوم شده است. ایشان دچار انواع بیماری هم شده و وضعیت سلامتی او شدیداً در خطر است. چندی پیش نیز که دولت سوئد با انتقال حمید نوری به ایران دو شهروند سوئدی گروگان گرفته شده را آزاد کرد، به طور عجیب و غیر قابل توضیحی احمدرضا جلالی را کلاً فراموش کرد. اعتراضات ویدا مهران نیا همسر ایشان و بسیاری سازمان‌ها و شخصیت‌ها به دولت سوئد نیز تابه‌حال به جایی نرسیده است.

برای آزادی فوری احمدرضا جلالی تلاش‌های زیادی شده  و اخیراً نیز این تلاش‌ها گسترش‌یافته است. از جمله همین یکشنبه هشتم جولای،  کارزار جهانی نه به اعدام در ایران در جلسه علنی هفتگی خود با شرکت کسانی چون ویدا مهران نیا، غزاله شارمهد (دختر جمشید شارمهد، زندانی به گروگان گرفته شده دیگری که به اعدام محکوم شده است)، علیرضا آخوندی سیاستمدار سوئدی – ایرانی و حسن صالحی سخنگوی کمیته بین‌المللی علیه اعدام این هدف را به‌طورجدی در دستور قرار داد  تا ائتلاف و همکاری وسیعی بین همه فعالین علیه سیاست گروگان‌گیری جمهوری اسلامی شکل بگیرد.

مبارزه برای آزادی احمدرضا جلالی و به شکست کشاندن سیاست کثیف گروگان‌گیری جمهوری اسلامی که متأسفانه با همکاری دول غربی ادامه دارد، امری مربوط به همه ماست.

اینرا هم بخوانید

انتخابات رژیم اسیر در گرداب انقلاب -سؤال از مصطفی صابر

مندرج در ژورنال شماره ۷۵۳ (لینک به فایل پی دی اف نشریه ژورنال برای پیاده …