آزادی بازنشستگان بازداشتی در کرمانشاه، هاله صفرزاده از مدافعین حقوق کارگر و سه خبر دیگر

اطلاعیه خبری. همانطور که قبلا گزارش کرده بودیم روز ۱۹ مرداد بازنشستگان تامین اجتماعی همراه با همکاران خود در ۹ شهر دیگر تجمع کردند. در این گردهمایی بازنشستگان معترض با گستردن سفره ی خالی در برابر سازمان تامین اجتماعی استان اعتراض خود را به فقر و بی تامینی اعلام کردند. این تجمع با هجوم نیروی انتظامی و دستگیری ۴ نفر از بازنشستگان به اسامی خانم محمدی و آقایان شاهپور زنگنه، فریدون جعفرنژاد و محمد کرجی  روبرو شد اما بدنبال اعتراض بازنشستگان در ساعات اولیه خانم محمدی آزاد شد و در ساعت هشت شب سه نفر دیگر آزاد گردیدند. آزادی این عزیزان را به آنها و به بازنشستگان رزمنده و همگان تبریک میگوییم. پرونده امنیتی تشکیل شده برای آنان باید فورا مختومه اعلام شود.

– روز  ١٩ مرداد هاله صفرزاده از اعضای کانون نویسندگان ایران و مدافعین حقوق کارگر بطور مشروط آزاد شد. او یکسال حکم دارد و همراه با همسرش علیرضا ثقفی در بیستم اسفند ۱۴۰۰ماه بازداشت شده بود. آزادی هاله صفرزاه را به وی، به خانواده اش و به همگان تبریک میگوییم. هاله صفر زاده باید بدون قید و شرط آزاد شوند و پرونده امنیتی او فورا مختومه اعلام گردد.

– روز ۱۹ مرداد شماری از بازنشستگان شرکت هواپیمایی ایران ایر (هما) در اعتراض به محقق‌نشدن مطالبات حقوقی خود، مقابل صندوق بازنشستگی این شرکت در تهران تجمع کردند. این بازنشستگان در همین رابطه و در اعتراض به وضع بد معیشتی خود، عدم پرداخت کامل حقوق و انتقال صندوق بازنشستگان هما به صندوق بازنشستگی کشوری، تجمعاتی اعتراضی داشتند. درمان رایگان یکی دیگر از مطالبات اعلام شده بازنشستگان هواپیمایی هما در اعتراضاتشان بوده است.

– بنا بر خبرهای منتشر شده در کانال تلگرامی شورای سازماندهی اعتراضات کارگران پیمانی نفت روز هجدهم مرداد کارگران پروژه‌ای شرکت آرام پارس شاغل در پتروشیمی هنگام در اعتراض به عدم پرداخت دستمزد خردادماه اعتصاب کرده و در محوطه کارگاه دست به تجمع زدند. بنا بر همین گزارشات در همین روز در مشهد نیز کارگران پروژه پایپینگ‌ پیمانکاری رحیمی شاغل در پروژه‌ی نیروگاه برق فردوسی در اعتراض به عدم پرداخت دستمزد خردادماه  خود اعتصاب کرده و در مقابل درب نیروگاه تجمع داشتند.

حزب کمونیست کارگری ایران

۲۰ مرداد ۱۴۰۱، ۱۱ اوت ۲۰۲۲

اینرا هم بخوانید

۱۷ شهریور تجمع پرستاران در سراسر کشور همراه با خانواده‌‌ها

پرستاران در اعتصابات خود که از ۹ مرداد شروع شد و به سرعت به اعتصابی …