آزادی حمید نوری را شدیدا محکوم می کنیم!

آزادی حمید نوری را شدیدا محکوم می کنیم!

دولت سوئد در اقدامی بی شرمانه حمید نوری از عوامل کشتار زندانیان سیاسی در سال ۱۳۶۷ را که در سوئد به حبس ابد محکوم شده بود را آزاد و به ایران مسترد کرد. اقدامی که به حق خشم و اعتراض بسیاری را برانگیخته است. حمید نوری جنایتکار با دو شهروند  بیگناه سوئد بنامهای یوهان فلودروس و سعید عزیزی معاوضه شده است. ما طبعا از آزادی این دو شهروند از اسارتگاه های جهنمی جمهوری اسلامی خوشحالیم و امید ما این بود و هست که احمد رضا جلالی نیر از سلول مرگ جمهوری اسلامی نجات یابد. اما به آزادی حمید نوری شدیدا معترضیم.

آزادی حمید نوری مصداق باج دادن به یک رژیم تروریستی است و عملا دست حکومت اسلامی را باز میگذارد که در آینده نیز با گروگان گرفتن انسانهای بیگناه به باج گیری خود ادامه دهد. پیشتر دولت بلژیک، اسدالله اسدی را که به دلیل طراحی عملیات تروریستی علیه مخالفین حکومت در خارج کشور به زندان طویل المدت محکوم شده بود آزاد کرد و اکنون دولت سوئد نیز همان رویه را پیش گرفته است. جواب دیپلماسی گروگانگیری باج دهی نیست بلکه پایان دادن به چنین دیپلماسی ضد انسانی است. چنین اقدامی در هر بسته بندی  انساندوستانه ای که تزیین شود در چارچوب مماشات و سازش ضد انسانی با رژیم تبهکار جمهوری اسلامی قرار دارد. این همان سیاستی است که تا این لحظه از قرار دادن سپاه پاسداران در لیست نیروهای تروریستی جلوگیری کرده است. ما به آزادی حمید نوری جنایتکار و سیاست مزورانه ای که پشت آزادی وی قرار دارد شدیدا اعتراض داریم. ما همه را فرا می خوانیم که با برپایی تجمع و گردهمایی در مقابل وزارت امور خارجه و پارلمان سوئد اعتراض شدیدا خود را نسبت به آزادی حمید نوری ابراز دارند.

آزادی حمید نوری اما  ذره ای از حقانیت دادخواهی ما علیه جنایتکارانی که در قتل عام زندانیان سیاسی در دهه شصت نقش داشتند کم نمی کند. ما موفق شدیم که یک جانی را به دادگاه بکشانیم و دادگاه در سطح بدوی و استیناف برای وی قرار محکومیت  صادر کرد و حمید نوری چهار سال و نیم  را در زندان ماند. شواهد و مستندات زیادی درباره جنایت جمهوری اسلامی در تابستان ۱۳۶۷ در این محکمه ثبت شد و از جنایت جمهوری اسلامی در پیشگاه جهانیان پرده برداشته شد. این یک موفقیت برای دادخواهان و یک شکست برای جمهوری اسلامی بود. این دستاورد باز پس گرفتنی نیست. حمید نوری و امثالهم هر جا که باشند بعنوان جنایتکارانی شناخته می شوند که باید به جرم جنایت علیه بشریت محاکمه شوند.

باید به تلاش خستگی ناپذیر خود برای محاکمه همه سران و عوامل جمهوری اسلامی که در جنایت علیه مردم ایران نقش داشتند ادامه داد و به جهانیان و همه دولتهای غربی با صدای بلند اعلام کرد که هیچ سازش و مماشات با رژیم تبهکار اسلامی را نمی پذیریم و خواهان بایکوت جمهوری اسلامی هستیم.

کمیته بین المللی علیه اعدام

۲۶ خرداد ۱۴۰۳-۱۵ ژوئن ۲۰۲۴

اینرا هم بخوانید

تجمعات مشترک بخش های مختلف بازنشستگان در کرمانشاه و اخباری دیگر

تجمعات مشترک بخش های مختلف بازنشستگان در کرمانشاه و اخباری دیگر.درد ما درد شماست، مردم …