آزادی هفت زندانی سیاسی از زندان نقده

مرکز دموکراسی و حقوق بشر کردستان، طی روزهای گذشته، هفت زندانی سیاسی به نام های “عبدالقادر محمدپور”، “عزت محمودی”، “محمد ابراهیمی”، “ادریس کسروی”، “کمال عبداللهی”، “اسعد محمودی” و “امیر سیدطاهری” از زندان نقده آزاد شده‌اند.

محمد ابراهیمی فرزند احمد از اهالی پیرانشهر در دی ماه ۹۷ توسط شعبه‌ی ١٠٢ دادگاه کیفری ٢ این شهر از بابت اتهامات “اجتماع و تبانی علیه امنیت کشور” و “اقدام علیه امنیت ملی از طریق عضویت در یکی از احزاب اپوزیسیون” به پانزده سال حبس محکوم شده بود.

او روز چهارشنبه ۱۳ دی‌ ۹۶ توسط نیروهای امنیتی بازداشت شده و پس از انتقال به ارومیه و صدور حکم، نهایتا جهت تحمل حبس به زندان نقده منتقل شده بود‌.

گفتنی است به استناد ماده ۱۳۴ قانون مجازات اسلامی مدت ۳ سال و شش ماه از دوران محکومیت وی قابلیت اجرایی داشته است.

همچنین از این افراد، عبدالقادر محمدپور در سال ۹۸ بازداشت و به اتهام همکاری با یکی از احزاب مخالف نظام به یک سال حبس محکوم شده بود.

اسعد محمودی نیز در تاریخ ۱۹ آذر ۹۷ بازداشت شده و پس از اتمام بازجویی‌ها موقتا آزاد شد. وی اواخر سال ۹۸ به سه ماه حبس محکوم شده و جهت اجرای حکم بازداشت و به زندان نقده منتقل شد.

شهروند دیگر به نام عزت محمودی روز یکشنبه ۱۹ اسفند ۹۷ توسط نیروهای سپاه پاسداران در پیرانشهر بازداشت و پس از اتمام مراحل بازجویی موقتا آزاد شد. او در سال ۹۸ به اتهام “همکاری با یکی از احزاب اپوزیسیون” به یک سال حبس تعزیری محکوم شده و جهت تحمل حبس بازداشت و به زندان نقده منتقل شد.

در تاریخ ۱۴ خرداد ۹۸ نیز ادریس کسروی در محل سکونتش در پیرانشهر بازداشت و به بازداشتگاه اطلاعات ارومیه منتقل شد. وی نهایتا پس از اتمام بازجوییها به زندان نقده منتقل شده بود.

ادریس کسروی در شهریور ۹۸ توسط شعبە‌ی ١٠٢ دادگاه کیفری نقده بە ٧ سال حبس محکوم شد.

براساس حکم صادره، وی از بابت اتهام ”همکاری با یکی از احزاب اپوزیسیون” بە ۵ سال حبس، بە اتهام “فعالیت تبلیغی علیە نظام” بە یک سال حبس و در رابطه با اتهام “عبور غیرمجاز از مرز” بە یک سال حبس محکوم شده بود.

در تاریخ ۱۵ اردیبهشت ۹۷ هم کمال عبداللهی در شهر پیرانشهر بازداشت و پس از سه ماه، از بازداشتگاه اداره‌ اطلاعات ارومیه به بند ۳-۴ عمومی زندان ارومیه منتقل شده بود.

او اواخر دی ماه ۹۷ در دادگاه انقلاب ارومیه از بابت اتهام “جاسوسی برای آمریکا” محاکمه و به ۷ سال حبس تعزیری محکوم شد و روز یکشنبه ۳۰ دی‌ماه همان سال حکم صادره در زندان ارومیه به وی ابلاغ شد. نهایتا او پس از ابلاغ حکم، جهت ادامه‌ی حبس به زندان نقده منتقل شده بود.

شهروند دیگر به نام امیر سیدطاهری نیز سه سال پیش بازداشت شده و با اتهامات مرتبط با “یکی از احزاب مخالف نظام” به ۵ سال و سه ماه حبس محکوم شده بود.

اینرا هم بخوانید

پلیس قم:به صاحبان١٥٠پیام رسان در عرصه کسب و کارهای خانگی، اصناف افراد معروف و… تذکر داده شد

قم نیوز،سرهنگ فرزادپور رییس پلیس فتای استان گفته است: به 150 صفحه کسب و کارهای …