آزادی گلرخ ایرایی و پایان اعتصاب آرش صادقی، يك پيروزي بزرگ و ضرورت ادامه تلاشهايمان

آرش صادقي پس از ٧٢ روز به اعتصاب غذاي خود پايان داد. گفته شده است كه آرش قبول كرده است كه اعتصاب خود را بشكند و به او سرم وصل كنند . يك منبع موثق اعلام كرده است كه گلرخ را از بند نسوان زندان اوين خارج كرده اند و در ازاي پرداخت پانصد ميليون تومان وثيقه به او مرخصي داده شده است. نخستين عكس گلرخ را پس از آزادي در زير ملاحظه ميكنيد .

اين پيروزي مهمي براي همه ما است كه هر روزه از آرش و گلرخ حمايت كرده و براي رساندن صداي آرش صادقي و خواست آزادي گلرخ ابراهيمي تلاش كرده ايم. اين پيروزي مهمي در عرصه تلاش براي آزادي زندانيان سياسي است.

اعتصاب غذاي آرش در اعتراض به محاكمه ناعادلانه گلرخ و حكم زندانش بود. گلرخ و آرش به شش و نوزده سال زندان محكوم شدند دادگاه گلرخ ابراهيمي در حالي برگزار شد كه گلرخ به دليل عمل جراحيش در بيمارستان بستري بود و مقامات هرگز مدارك پزشكيش را قبول نكردند. آرش از سلامتي و جان خود براي اعتراض به حكم و دستگيري ناعادلانه گلرخ مايه گذاشت و توانست پشتيباني مردم را جلب كند. در طول ٧٢ روز اعتصاب غذاي آرش همه ما لحظه به لحظه اخبار وضعيت آرش را دنبال كرديم و با اقدامات مختلف از جمله ارسال نامه اعتراضي به مقامات جمهوري اسلامي، طوفان تويتري، تجمع در مقابل زندان اوين، پخش اخبار مربوط به آرش ، مراجعه به مقامات جهاني آرش و گلرخ را تنها نگذاشتيم. مردم در داخل ايران و كشورهاي مختلف نگذاشتند صداي آرش و گلرخ خاموش شود. اين عظمت و قدرت يك حركت سراسري است.

از طرف كميته مبارزه براي آزادي زندانيان سياسي ، اين پيروزي را به همگان تبريك ميگويم. اين بايد سكوي پرشي براي تلاشها و موفقيتهاي بيشتري باشد . بايد توان و تلاشمان را در سال جديد براي آزادي زندانيان سياسي هر چه بيشتر كرده و با ابتكارات مختلف و در يك همبستگي جهاني فرياد ‘ زنداني سياسي آزاد بايد گردد’ را در دنيا فرياد بزنيم.

شیوا محبوبی

كميته مبارزه براي آزادي زندانيان سياسي

اینرا هم بخوانید

تشدید سیاست سرکوب در هیأت تخلفات اداری استان گیلان علیه معلمان

ادامه و تشدید سیاست سرکوب دولت پزشکیان در هیأت تخلفات اداری استان گیلان علیه معلمان …