آغاز اعتراضات سه روزه چهارشنبه سوری، تجمعات بازنشستگان، اعتراضات به حملات شیمیائی

خیزش های مردمی: اطلاعیه شماره ۳۵۳

امروز در اولین روز از سه روز اعتراض فراخوان داده شده از سوی تشکلهای مختلف دانشجویان و جمع های جوانان انقلابی، فضایی از جنب و جوش و اعتراض در سطح جامعه شکل گرفته و مردم به استقبال یک روز آتشین برای چهارشنبه سوری به عنوان روزی در ادامه انقلاب میروند. شعارنویسی ها و پخش تراکت علیه جمهوری اسلامی وسیع است و اکنون در پاسخ به فراخوان سه روزه، گسترده تر شده است.

امروز در تهران در محلاتی چون اکباتان، ستارخان، صادقیه، تهرانپارس و گیشا جمع هایی از مردم انقلابی به خیابان آمدند و شعارهای ضد حکومتی سر دادند. همچنین در شهرهای دیگر از جمله قزوین، کامیاران، ملایر و مشهد نیز جوانان به خیابان آمدند و شعارهای اعتراضی سر دادند و در جاهایی آتش بر پا کردند. در این اعتراضات شعارهای زیر داده شد:””فقر فساد گرونی میریم تا سرنگونی” ، “مرگ بر دیکتاتور”، “مرگ بر خامنه ای”، “مرگ بر حکومت کودک کش”، ” قسم بخون یاران ایستاده ایم تا پایان”، ” مرگ بر خامنه ای، لعنت بر خمینی”. همچنین همانطور که در اطلاعیه قبل گزارش کردیم جمعیتی از مردم در مترو بهشتی شعارهای ضد حکومتی سر دادند.

امروز بازنشستگان مخابرات در اعتراض به وضع بد معیشتی خود و پیگیری مطالباتشان در ادامه دوشنبه های اعتراضی خود در تهران در مقابل ساختمان وزارت ارتباطات و در شهرستانها مقابل ساختمان مخابرات تجمع کردند. این تجمعات در ۱۴ شهر تهران، سنندج، مشهد، زنجان، خرم آباد، یزد، دزفول، اردبیل، اصفهان، یاسوج، کرمانشاه، کرج، تبریز، ارومیه برپا شد. امروز همچنین کارگران سیمان ایلام در اعتراض به فقر و بی تامینی تجمع و اعتراض کردند.

مدارس همچنان هدف حملات شیمیایی جنایتکاران حکومت قرار دارند. امروز ۲۲ اسفند، مدرسهٔ راهنمایی “وحدت” در دهستان کانی‌سور از توابع شهرستان بانه و دو مدرسهٔ دخترانهٔ پویندگان و شهید اهدایی در ماهشهر، هدف حملات شیمیایی قرار گرفتند و تعدادی از دختران دانش‌آموز مسموم و به مراکز درمانی منتقل شدند. سعید کریمی،معاون درمان وزارت بهداشت از مسمومیت ۱۳ هزار دانش‌آموز خبر میدهد. عامل و مسبب اصلی این حملات آشکارا خود حکومت اسلامی است و جامعه بخاطر این جنایت تروریستی حکومت، یکپارچه خشم و اعتراض است و با فریاد مرگ بر حکومت کودک کش خشم و نفرت خود را هر روزه فریاد میزند. امروز در مشهد در اعتراض به حملات شیمیایی به مدارس جمعی از جوانان در ورودی اداره آموزش و پرورش ناحیه ۶ را به آتش کشیدند.

نابود باد حکومت اسلامی!

حزب کمونیست کارگری ایران

۲۲ اسفند ۱۴۰۱، ۱۳ مارس ۲۰۲۳

اینرا هم بخوانید

فراخوان به اعتراض و اعتصاب عمومی در روز ۱۲ اردیبهشت

«شبکه زن زندگی آزادی» در اعتراض به احکام اعدام، جنگ علیه زنان و فقر و …