آلمان،۳۴ مورد حمله به اقامتگاه‌های پناهجویان در 6 ماه

حمله به اقامتگاه پناهجویان در آلمان در سال جاری نیز ادامه یافته است. در نیمه نخست سال جاری ۳۴ مورد حمله ثبت شده است. شمار حملات به اقامتگاه‌های پناهجویان در آلمان از سال ۲۰۱۵ به این سو روندی نزولی داشته است.

روزنامه “نویه اوسنابروکر” با انتشار گزارشی به حملات شش ماه نخست جاری به اقامتگاه‌های پناهجویان در آلمان پرداخته است.

این آمار از سوی وزارت کشور آلمان و در پاسخ به درخواست فراکسیون حزب چپ‌ها در بوندس‌تاگ (پارلمان آلمان) ارائه شده است.

وزارت کشور آلمان تعداد موارد حمله نیروهای راست افراطی به اقامتگاه‌های پناهجویان در بازه زمانی ژانویه تا پایان ماه ژوئن سال جاری را ۳۴ مورد اعلام کرده است.

از این منظر، تعداد موارد حمله به خوابگاه‌ها و اقامتگاه‌های پناهجویان در قیاس با سال گذشته میلادی کاهش یافته است. در همین دوره زمانی در سال ۲۰۲۰ شمار حملات ۴۵ مورد اعلام شده بود.

به‌رغم این کاهش گفته می‌شود که گرایش به خشونت نیروهای راست‌افراطی در حملات اخیر افزایش یافته است. این حملات شامل آسیب رساندن به ساختمان‌ها، شعارنویسی بر روی دیوار آن‌ها، حمله و سایر موارد خشونت‌آمیز بوده است. حتی در مواردی از اقدام به آتش‌افروزی نیز سخن رفته است.

از سال ۲۰۱۵ به این سو، روند حمله به اقامتگاه‌های پناهجویان روندی نزولی داشته است. حمله به اقامتگاه پناهجویان شامل مواردی نمی‌شود که پناهجویان شخصا مورد حمله واقع می‌شوند.بر اساس آمار وزارت کشور آلمان، در نیمه نخست سال جاری ۴۶۱ مورد توهین و حمله به پناهجویان ثبت شده است.دویچه وله

اینرا هم بخوانید

پلیس تهران:سه مامور در راستای اجرای طرح “ارتقای امنیت اجتماعی” کشته شدند

به گزارش پلیس تهران، شب گذشته ۳۰ اردیبهشت‌ماه (۱۹ مه) سه پلیس در راستای اجرای …