آمار حکومتی”کشف قاچاق” کالا. دستگیری 83 هزار نفردر این رابطه

قاسم خورشیدی سخنگوی ستاد مبارزه با قاچاق کالا حکومت گفته است: در سال ۹۵ رقم کالای مکشوفه قاچاق به ۱۰ هزار میلیارد تومان رسیده، بیشترین کشفیات متعلق به وزارت اطلاعات بوده چراکه عمده تمرکز این نهاد در حوزه کشف ارز قاچاق می‌باشد.ارزش کشفیات کالای قاچاق نیروی انتظامی نیز بالغ بر 33 هزار میلیارد تومان در سال 95 است.

در مجموع بیش از 83 هزار نفر به عنوان مظنون دستگیر شده اند و پرونده برای آنها تشکیل شده است.وی با بیان اینکه در سال 95 نیروی انتظامی 955 هزار پرونده قاچاق در دستگاه قضایی تشکیل داد گفت: سازمان حمایت از مصرف کننده با 14 هزار، گمرک با هزار و 400 و وزارت اطلاعات با 200 پرونده در رتبه های بعدی قرار دارند.

از نظر ارزش بالاترین ارزش کشفیات مربوط به پرونده های وزارت اطلاعات است که عمدتاً کشف ارز قاچاق بود و بیش از 6 هزار میلیارد تومان برآورد می شود.
ارزش کشفیات کالای قاچاق نیروی انتظامی نیز بالغ بر 33 هزار میلیارد تومان در سال 95 است. همچنین سازمان حمایت از مصرف کننده نیز با 300 میلیارد تومان و گمرگ با 200 میلیارد تومان در رده های بعدی ارزش گذاری کشفیات کالای قاچاق در سال 95 قرار دارد.
در این پرونده ها در مجموع بیش از 833 هزار نفر به عنوان مظنون دستگیر شده اند و پرونده برای آنها تشکیل شده است.برگرفته از تسینم

 

 

 

 

 

اینرا هم بخوانید

دویچه وله:بیانیه تشکل‌های دانشجویی به مناسبت دومین سالگرد خیزش سراسری

تعدادی از تشکل‌های دانشجویی ایران به مناسبت دومین سالگرد خیزش سراسری پس از کشته شدن …