آمریکا ادامه کمک به بازسازی سوریه را به خروج نظامی ایران مشروط کرد

مایک پومپئو، وزیر خارجه ایالات متحده، گفته است تا زمانی که نظامیان ایرانی در خاک سوریه باشند، آمریکا دیگر هیچگونه کمکی را برای طرح‌های بازسازی این کشور جنگزده اختصاص نخواهد داد.

پومپئو که در واشنگتن در نشست موسسه یهودی امنیت ملی آمریکا، از گروه‌های آمریکایی طرفدار اسرائیل، سخنرانی می‌کرد گفت: “وظیفه اخراج نظامی ایران از سوریه برعهده دولت سوریه است که از ابتدا مسئول حضور آنان در این کشور بوده است.” وی افزود: “اگر سوریه اطمینان حاصل نکند که نظامیان وابسته و تحت حمایت ایران به طور کامل از آن کشور خارج شده‌اند، حتی یک دلار دیگر کمک برای بازسازی از ایالات متحده دریافت نخواهد کرد.”

وزیر خارجه آمریکا گفت که از میان بردن گروه دولت اسلامی – داعش – اولویت اصلی ایالات متحده در قبال سوریه است اما تاکید کرد که خروج کامل نظامی ایران از آن کشور نیز اولویت دیگر دولت اوست.

سخنان مایک پومپئو با دیدگاه دولت اسرائیل در مورد لزوم خاتمه حضور نظامی جمهوری اسلامی در سوریه انطباق دارد. دولت اسرائیل گفته است که اعتراضی به همکاری‌های سیاسی و اقتصادی بین جمهوری اسلامی ایران و سوریه ندارد اما حضور نظامیان ایرانی و نیروهای وابسته به جمهوری اسلامی در خاک سوریه را بهیچوجه تحمل نخواهد کرد.بی بی سی

اینرا هم بخوانید

ارتش اسرائیل می‌گوید حسن نصرالله کشته شده است

ارتش اسرائیل می‌گوید حسن نصرالله، دبیرکل حزب الله لبنان کشته شده است. در بیانیه‌ای که …