آمریکا ادعای دمشق را در مورد حمله هوایی ائتلاف به مواضع سوریه رد کرد

رادیو آمریکا:رسانه‌های دولتی سوریه روز دوشنبه ادعا کردند در جریان حمله هوائی به مواضع نیروهای آن کشور در نواحی مرزی با عراق، چند نفر زخمی شده‌اند. همزمان، مقامهای عراقی هم از کشته شدن ۲۰ شبه نظامی شیعه در آن سوی مرز با سوریه خبر دادند.

به گزارش تلویزیون دولتی سوریه، مواضع نیروهای آن کشور در روستای الحریه در جنوب شرق شهر مرزی «ابوکمال» مورد حمله هوائی نیروهای ائتلاف به رهبری آمریکا قرار گرفته است. اما سخنگوی ائتلاف گفت از سوی نیروهای ائتلاف هیچ حمله‌ای علیه ناحیه ذکر شده انجام نگرفته است.

در گزارش تلویزیون دولتی سوریه به نقل از یک مقام که نامش ذکر نشده است در حمله یادشده «چند تن شهید و شماری نیز زخمی» شده‌اند.

به گزارش روزنامه «یو اس ای تودی» مقام‌های عراقی در بغداد گفته‌اند نیروهای «حشدالشعبی»، بسیجی‌های شیعه طرفدار ایران، در شهر مرزی قائم در آن سوی مرز با «ابوکمال» در سوریه، هدف حمله هوائی قرار گرفته‌اند که در آن ۲۰ نفر کشته و شماری نیز زخمی شده‌اند. بغداد می‌گوید منبع حمله هوائی مشخص نشده است.

سرهنگ شان رایان سخنگوی نظامی آمریکا در عراق گفته است گزارش دولت عراق در باره حمله مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

سخنگوی نظامی آمریکا افزود ارتش آمریکا در جریان حمله به نزدیکی «ابوکمال» قرار دارد، اما نیروهای ائتلاف در آن منطقه هیچ گونه عملیاتی نداشته‌اند.

دیدبان حقوق بشر سوریه مستقر در لندن اعلام کرد در حمله هوائی به مواضع نیروهای طرفدار سوریه ۳۸ نفر از جنگجویان خارجی کشته شده‌اند که اکثر آنها عراقی بوده‌اند.

هفته پیش پیکارجویان داعش در جریان یک حمله گسترده تا حومه شهر «ابوکمال» پیش رفتند، اما توسط نیروهای طرفدارحکومت اسد عقب رانده شدند.

سقوط «ابوکمال» ضربه شدیدی به نیروهای طرفدار ایران است که با ایجاد یک مسیر زمینی دسترسی ایران از راه عراق، سوریه و لبنان را تا آب‌های دریای مدیترانه امکان پذیر می‌کند.

اینرا هم بخوانید

اختلاف نظر آمریکا و اسرائیل درباره زمان برنامه‌ریزی برای حکومت آینده غزه

وزیر خارجه آمریکا می‌گوید اسرائیل به برنامه‌ای «دقیق و شفاف» برای آینده نوار غزه نیاز …