آمریکا اسرائیل را به قطع کمک‌های نظامی به دلیل وضعیت امدادی در غزه تهدید کرد

ایالات متحده به دولت اسرائیل ۳۰ روز مهلت داده است تا فوراً دسترسی به کمک‌های بشردوستانه در غزه را افزایش دهد وگرنه با قطع برخی از کمک‌های نظامی آمریکا مواجه خواهد شد.

این نامه قوی‌ترین هشدار کتبی شناخته شده دولت بایدن به متحد خود است، زیرا حمله اسرائیل به شمال غزه منجر به جابجایی اجباری گسترده غیرنظامیان به جنوب شده است.

این نامه که دو روز پیش فرستاده شد، توسط آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا و لوید آستین، وزیر دفاع آمریکا امضا شده است.

در این نامه آمریکا «نگرانی عمیق» خود را در مورد «وخامت اوضاع انسانی» اعلام کرده است.

در این نامه آمده است که اسرائیل ماه گذشته نزدیک به ۹۰ درصد از تحرکات بشردوستانه بین شمال و جنوب غزه را رد کرده یا مانع آن شده است.

همچنین گفته شده است که اسرائیل یک میلیون و ۷۰۰ هزار نفر را مجبور به ورود به یک نوار ساحلی باریک کرده است که در آن «خطر بالای بیماری‌های مسری مرگبار» وجود دارد.

این نامه خواستار «اقدامات فوری و پایدار دولت اسرائیل در این ماه برای معکوس کردن این مسیر است».

این نامه می‌گوید که اسرائیل «باید از هم‌اکنون و ظرف ۳۰ روز» بر روی یک سری اقدامات مشخص برای افزایش کمک‌ها عمل کند و می‌افزاید که عدم پایبندی به آن ممکن است «پیامدهایی برای سیاست ایالات متحده داشته باشد».

در این نامه به قوانین ایالات متحده استناد شده است که بر مبنای آن می‌توان کمک نظامی به کشورهایی را ممنوع کند که مانع ارسال کمک‌های بشردوستانه آمریکا می‌شوند.

این نامه همچنین از اسرائیل می‌خواهد که به «انزوای شمال غزه» پایان دهد و تایید کند که «هیچگونه سیاست دولت اسرائیل برای تخلیه اجباری غیرنظامیان» از شمال به جنوب وجود نخواهد داشت.محتوای این نامه را که بارک راوید، روزنامه‌نگار، گزارش کرده، به تایید بی‌بی‌سی رسیده است.تام بیتمن، خبرنگار ارشد بی‌بی‌سی در واشنگتن

اینرا هم بخوانید

کمیته حقوق بشر پارلمان آلمان: گنجاندن سپاه پاسداران در فهرست تروریستی، ضروری است

کمیته حقوق بشر پارلمان آلمان بر ضرورت قرار گرفتن نام سپاه پاسداران در فهرست سازمان‌های …