آمریکا: بمباران ساختمانی در موصل به مرگ بیش از ۱۰۰ غیرنظامی منجر شده است

تحقیقاتی که توسط نیروهای مسلح آمریکا انجام شده و نتایج آن روز پنجشنبه منتشر شد نشان می‌دهد که در ماه مارس ۲۰۱۷ در شهر موصل بر اثر بمباران آمریکا و یا مواد منفجره‌ای که در مناطق تحت کنترل گروه «خلافت اسلامی» کار گذاشته شده بود چند ساختمان ویران شده و بیش از ۱۰۰ غیرنظامی کشته شده‌اند.

به گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس، مسئول این تحقیقات ژنرال نیروی هوایی متیو ایسلر در یک کنفرانس خبری تلفنی به خبرنگاران گفت یک بمب تقریباً ۲۵۰ کیلویی که روز ۱۷ مارس توسط یک جنگنده آمریکایی پرتاب شد، هدفش از بین بردن دو تک تیرانداز گروه «خلافت اسلامی» بود که برای واحدهای ضد تروریستی ارتش عراق تهدید جدی بودند.

در این تحقیقات مشخص شده است که انفجار این بمب باعث انفجار بزرگتر دوم شد که دلیل آن مواد منفجره‌ای بوده که در طبقه اول آن ساختمان پنهان شده بود. ژنرال ایسلر افزود نه نیروهای عراقی و نه نیروهای آمریکایی که اجرای این عملیات را تأیید کردند، خبر نداشتند که در این ساختمان افراد غیرنظامی زندگی می‌کنند و یا مواد منفجره در آنجا وجود دارد.

به احتمال زیاد این بزرگترین مورد جداگانه از تلفات غیرنظامیان بر اثر حملات آمریکا از زمان شروع عملیات علیه گروه «خلافت اسلامی» در تابستان سال ۲۰۱۴ است.

ژنرال ایسلر گفت در این ساختمان ۱۰۱ غیرنظامی کشته شدند و ۴ نفر دیگر نیز در ساختمان همجوار جان خود را از دست دادند. به گفته او ۳۶ غیرنظامی هنوز مفقود الاثر هستند.

این رقم تقریباً معادل یک چهارم از کل تلفات غیرنظامیان بر اثر حملات نیروهای آمریکایی از زمان شروع عملیات علیه گروه «خلافت اسلامی» در تابستان سال ۲۰۱۴ است.رادیو فردا

اینرا هم بخوانید

بند زنان زندان اوین؛ تداوم محرومیت و محدودیت اعمالی بر پنج زن زندانی سیاسی

بند زنان زندان اوین؛ تداوم محرومیت و محدودیت اعمالی بر پنج زن زندانی سیاسی آتنا …