آمریکا بیش از ۲۰ فرد و موسسه تامین‌کننده مالی نهادهای نظامی ایران را تحریم کرد

زارت خارجه ایالات متحده آمریکا روز چهارشنبه هشتم آذر بیش از ۲۰ فرد و نهاد درگیر در یک شبکه تسهیل مالی برای وزارت دفاع و لجستیک نیروهای مسلح ایران، ستاد کل نیروهای مسلح ایران و نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را تحریم کرد.

بر اساس بیانیه وزارت خارجه آمریکا، فروش کالاهای ایران که از طریق شبکه‌ای از شرکت‌های داخلی و خارجی انجام می‌شود، درآمدی است که به رژیم جمهوری اسلامی کمک می‌کند تا به حمایت خود از گروه‌های تروریستی مانند حماس و حزب‌الله ادامه دهد.

بیانیه وزارت خارجه آمریکا می‌افزاید نهادهای نظامی ایران و شرکای تجاری آن‌ها از سیستم مالی بین‌المللی برای تامین مالی گروه‌های تروریستی استفاده می‌کنند: «رژیم ایران از این درآمد غیرقانونی برای حمایت از درگیری و گسترش ترور در سراسر خاورمیانه استفاده می‌کند. ایالات متحده به مختل کردن حمایت مالی ایران از تروریست‌ها ادامه خواهد داد».

بر اساس گزارشی که وزارت خزانه‌داری آمریکا روز چهارشنبه منتشر کرد، شش فرد حقیقی و ۱۶ شرکت ایرانی و بین‌المللی در ارتباط با تامین مالی حوزه نظامی ایران به لیست سیاه اضافه شده‌اند.

این افراد و شرکت‌ها از کشورهای ایران، امارات، ترکمنستان، هند، چین، کره شمالی و سنگاپور هستند.

بخش بزرگی از افراد و شرکت‌های تحریم شده در حوزه انرژی فعال هستند. بیشتر این تحریم‌ها به‌دلیل ارتباط افراد و شرکت‌های خارجی با شرکت «سپهر انرژی جهان نمای پارس» است.

مجید اعظمی مدیر این شرکت نیز به فهرست تحریم‌ها اضافه شده است.شرکت «پیشرو تجارت سانا» ایران و عبدالجواد علوی عضو هیئت مدیره آن نیز تحریم شده‌اند.در مجموع از ۱۶ شرکت تحریم‌شده، ۹ شرکت در امارات مستقر هستند.برگرفته از رادیو فردا

اینرا هم بخوانید

دادستانی تهران علیه روزنامه هم‌میهن به خاطر انتشار کاریکاتور ایوب پیامبر اعلام جرم کرد.

وب سایت حکومتی عصر ایران:دادستانی تهران علیه روزنامه هم‌میهن به خاطر انتشار کاریکاتور ایوب پیامبر …