آمریکا تحریم‌های تازه‌ای علیه افراد و نهادهای سوریه اعمال کرد

وزارت خزانه داری آمریکا روز سه شنبه تحریم‌های تازه‌ای را علیه پنج نفر و پنج نهاد و موسسه سوریه به اتهام پشتیبانی از دولت بشار اسد در خشونت علیه مردم سوریه اعمال کرد. این در حالی است که در همین روز دور تازه مذاکرات صلح بین حکومت و مخالفان در ژنو نیز آغاز شده است.

به گزارش رویترز، وزارت خزانه داری آمریکا می گوید یکی از افرادی که روز سه شنبه مورد تحریم قرار گرفت، محمد عباس از خویشاوندان رامی مخلوف است. رامی مخلوف یکی از ثروتمندان بزرگ سوریه و از بستگان نزدیک بشار اسد است . آمریکا در سال ۲۰۰۸ رامی مخلوف را به اتهام فساد مالی و رابطه با دولت سوریه مورد تحریم قرار داد.

رامی مخلوف پیش از آغاز جنگ در سوریه بزرگ‌ترین شرکت تلفن موبایل سوریه، سوریه تل، را در اختیار داشت.

وزارت خزانه داری آمریکا همچنین بنیاد خیریه البسطان و مدیر آن را مورد تحریم قرار داده است. وزارت خزانه داری آمریکا می گوید، این بنیاد خیریه توسط رامی مخلوف اداره می شود.

وزارت خزانه داری آمریکا همچنین ایاد و اهاب مخلوف ، دو برادر رامی مخلوف را نیز مورد تحریم قرار داده و گفته است، این دو نفر به حکومت بشار اسد برای دور زدن تحریم‌ها کمک کرده اند.

به گفته وزارت خزانه داری آمریکا دارایی‌های این افراد و موسسات در آمریکا مسدود و توقیف می شود و همکاری شهروندان آمریکا با آنها ممنوع است.

آمریکا اوایل اردیبهشت سال جاری ۲۷۱ نفر را در سوریه در ارتباط با تولید سلاح‌های شیمیایی مورد تحریم قرار داد.

مذاکرات صلح ژنو

در همین حال سازمان ملل متحد روز سه شنبه اعلام کرد که دورتازه مذاکرات غیر مستقیم نمایندگان دولت سوریه و مخالفان در ژنو آغاز شده است.

به گزارش شبکه الجزیره، در حالی دور ششم این مذاکرات آغاز شده که انتظار نمی رود این مذاکرات نتیجه چشم گیری داشته باشد.

پنج دور قبلی این مذاکرات پیشرفت چندانی برای دستیابی به یک راه حل سیاسی در سوریه نداشت.

طبق این گزارش، استفان دی میستورا، نماینده سازمان ملل متحد در امور سوریه سه شنبه ابتدا با بشار جعفری، سرپرست هیات نمایندگی حکومت سوریه دیدار کرده است.

وی پس ازدیدار بشار الجعفری ، همچنین بانمایندگان کمیته عالی مذاکرات،هیات نمایندگان گروه‌های مخالف حکومت سوریه،‌ دیدار کرده است.

مذاکرات صلح در ژنو براساس قطعنامه ۲۲۵۴ شورای امنیت با نظارت سازمان ملل در خصوص مسایلی چون اداره حکومت، قانون اساسی، انتخابات و مبارزه با تروریسم برگزار می شود.

جنگ داخلی سوریه تاکنون صد‌ها هزار کشته و میلیون‌ها نفر آواره برجای گذاشته است.رادیوفردا

اینرا هم بخوانید

دویچه وله:بیانیه تشکل‌های دانشجویی به مناسبت دومین سالگرد خیزش سراسری

تعدادی از تشکل‌های دانشجویی ایران به مناسبت دومین سالگرد خیزش سراسری پس از کشته شدن …