آمریکا سه مقام امنیتی ایران را در رابطه با سرکوب اعتراضات در غرب کشور تحریم کرد

وزارت خزانه‌داری آمریکا روز چهارشنبه دوم آذر سه مقام امنیتی جمهوری اسلامی ایران را در رابطه با سرکوب اعتراضات مردمی در غرب کشور تحریم کرد.

حسن عسگری از مقامات ارشد سابق سپاه و فرماندار فعلی سنندج همراه با علیرضا مرادی، فرمانده نیروی انتظامی سنندج، و محمدتقی اصانلو فرمانده قرارگاه شمال‌غرب حمزه سیدالشهدا در لیست تحریم‌های آمریکا قرار گرفتند.

دفتر کنترل دارایی‌های خارجی وزارت خزانه‌داری ایالات متحده می‌گوید این سه مقام امنیتی ایرانی را به‌دلیل دست داشتن در سرکوب معترضان در مناطق کردنشین تحریم کرده است.

برایان نلسون، معاون وزیر خزانه‌داری آمریکا در امور تروریسم و اطلاعات مالی، در این زمینه گفته است: «رژیم ایران طبق گزارش‌ها، کودکانی که به خیابان‌ می‌آیند تا آینده‌ای بهتر را طلب کنند، هدف قرار داده و آن‌ها را به ضرب گلوله می‌کشد. با وجود تاکتیک‌های ارعاب سرویس‌های امنیتی ایران، اعتراضات ادامه دارد. گزارش‌ها حاکی است که در چند روز گذشته فقط در مناطق کردنشین ده‌ها معترض کشته شده‌اند».

وزارت خزانه‌داری آمریکا همچنین به سابقه فرماندهی نیروهای سپاه در سنندج توسط حسن عسگری اشاره کرده و می‌افزاید گماشتن نیروهای سپاه در پست فرمانداری نمونه‌ای از گسترش سیستماتیک کنترل نظامیان بر شهرها است. رادیو فردا

اینرا هم بخوانید

ماجرای۱۱۶میلیارد یورو یارانه پنهان در بودجه امسال؛ اگر آزادسازی شود!

رقمی معادل ۱۱۶ میلیارد یورو به عنوان یارانه پنهان در جداول پیوست بودجه ۱۴۰۳ گنجانده …