آمریکا فروش احتمالی هزاران بمب هوشمند به عربستان

وزارت دفاع آمریکا، پنتاگون، روز سه‌شنبه، ۹ دی، خبر داد که وزارت امور خارجه ایالات متحده فروش احتمالی ۳۰۰۰ بمب دارای سامانه هدایت دقیق به پادشاهی عربستان سعودی را تصویب کرده است.

پنتاگون گفت که این بسته شامل سه هزار بمب کم‌قُطر جی‌بی‌یو-۳۹، محفظه‌های مهمات، تجهیزات پشتیبانی، قطعات یدکی و پشتیبانی فنی است.وزارت دفاع آمریکا در بیانیه خود افزوده است: «این فروش پیشنهادی، از طریق افزایش ذخایر مهمات دوربرد و دقیق هوا به زمین، توانایی عربستان را برای مقابله با تهدیدات فعلی و آینده بهبود می‌بخشد.»

تصمیم برای این فروش احتمالی به عربستان، که بزرگ‌ترین خریدار سلاح‌های آمریکایی در خاورمیانه است، در روزهای پایانی دوره ریاست جمهوری دونالد ترامپ گرفته می‌شود.جو بایدن، رئیس ‌جمهور منتخب ایالات متحده، متعهد شده است، در تلاش برای فشار بر ریاض برای پایان دادن به جنگ در یمن، فروش جنگ‌افزار به عربستان سعودی را متوقف کند.

به نوشته خبرگزاری رویترز، آژانس همکاری امنیتی دفاعی پنتاگون فروش احتمالی مهمات یادشده را روز سه‌شنبه را به کنگره اعلام کرده است.

اعضای کنگره آمریکا که از تلفات شدید غیرنظامیان در یمن خشمگین‌اند در اوایل سال جاری میلادی تلاش کردند اما موفق به جلوگیری از فروش هواپیماهای جنگی اف-۳۵ به ریاض نشدند.رادیو فردا

اینرا هم بخوانید

شکر رسما ۵۱ درصد نسبت به سال گذشته گران شد

دو هفته پس از انتشار فهرست جدید مشمولان دریافت ارز ترجیهی، وزارت جهاد کشاورزی امروز …