آمریکا چهار شرکت چینی و روسی مرتبط با ایران را تحریم کرد

پمپئو می‌گوید آمریکا همچنان از تمام ابزارهای تحریمی برای مقابله با گسترش برنامه موشکی جمهوری اسلامی استفاده می‌کند. او از تحریم دو شرکت چینی و دو شرکت روسی خبر داد که به همکاری با برنامه موشکی ایران متهم شده‌اند.

وزیر خارجه ایالات متحده روز گذشته (جمعه هفتم آذر/ ۲۷ نوامبر) تاکید کرد که آمریکا به استفاده از تمام ابزار تحریمی برای جلوگیری از گسترش برنامه موشکی ایران ادامه خواهد داد.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، مایک پمپئو می‌گوید آمریکا تحریم‌هایی علیه چهار شرکت چینی و روسی که در پیشرفت برنامه‌های موشکی ایران مشارکت کرده‌اند اعمال کرده است.

بر پایه این تحریم‌ها که روز چهارشنبه وضع شده‌اند این شرکت‌ها برای دو سال با محدودیت‌هایی در زمینه صادرات کالا و خدمات به آمریکا روبرو خواهند بود.

وزارت خارجه آمریکا دو شرکت روسی و دو شرکت چینی را به حمایت از برنامه موشکی ایران از طریق “انتقال فناوری و اقلام حساس” متهم کرده است.

پمپئو در یک پیام توئیتری ضمن تاکید بر قصد دولت آمریکا برای ادامه اعمال تحریم‌ها جهت جلوگیری از پیشرفت برنامه‌های موشکی جمهوری اسلامی، این برنامه‌ها را یک “نگرانی عمده” در مسیر اشاعه سلاح‌های کشتار جمعی عنوان کرد.دویچه وله

اینرا هم بخوانید

نتانیاهو: اسرائیل «با توافق یا بدون توافق» با حماس، وارد شهر رفح خواهد شد

نخست وزیر اسرائیل، همزمان با ادامه مذاکرات با گروه افراطی حماس با هدف برقراری آتش‌بس …