آمریکا ۱۵ دیپلمات کوبا را اخراج کرد

بی بی سی:آمریکا از ۱۵ دیپلمات سفارت کوبا در این کشور خواسته ظرف یک هفته خاک ایالات متحده را ترک کنند.

اخراج این دیپلمات‌های کوبایی، که وزارت خارجه آمریکا روز سه‌شنبه (سوم اکتبر) آن را تایید کرد اقدام اعتراضی دیگری است به آنچه “حمله صوتی” به دیپلمات‌های سفارت آمریکا در هاوانا توصیف شده است.

وزارت خارجه آمریکا هفته گذشته هم بیش از نیمی از کارمندان سفارت خود در هاوانا را به آمریکا بازگرداند.

آن طور که واشنگتن می‌گوید بیش از ۲۰ نفر از دیپلمات‌ها و اعضای خانواده آنها بر اثر امواجی ناشنیدنی اما مضر با اختلال شنوایی جدی، سرگیجه و تهوع روبرو شده‌اند.

ماه اوت گذشته خبرگزاری آسوشیتدپرس گزارش داده بود که مقامات آمریکایی معتقدند اختلال شنوایی دیپلمات‌های آمریکایی با دستگاه‌های تولید امواج صوتی ناشنیدنی ارتباط دارد.

بنا بر آن گزارش، به عقیده مقامات امنیتی آمریکا این دستگاه‌ها احتمالا در داخل یا نزدیک خانه دیپلمات‌ها کار گذاشته شده بوده است.

در همان ایام هم آمریکا در اقدامی اعتراضی دو دیپلمات کوبایی را از واشنگتن اخراج کرد.

در آن زمان این فرضیه هم مطرح شد که یک “کشور ثالث” مانند روسیه می‌تواند در این قضیه دست داشته باشد.

با وجود این هنوز گزارشی قطعی درباره علت اصلی وقوع این اختلالات منتشر نشده است و دولت کوبا ضمن رد هر اتهامی، آمادگی کامل خود را برای کم به تحقیقات آمریکا در این باره اعلام کرده است.

سفارت کانادا در کوبا هم گزارش‌های مشابهی از مشکلات شنوایی دیپلمات‌های این کشور خبر داده اما در آخرین اظهار نظر وزارت خارجه کانادا، این کشور تصمیمی برای فراخواندن دیپلمات‌های خود از هاوانا یا اخراج دیپلمات‌های کوبایی از اوتاوا ندارد.

اینرا هم بخوانید

بیش از ١١هزارمیلیارد تومان “وام مشاغل خانگی” برای ستاد اجرایی فرمان امام، بنیاد برکت و بنیاد علوی

در بودجه امسال تبصره ۱۸ و ۱۶ که تسهیلاتی برای رونق تولید می پرداخت حذف …