آژانس: ایران همچنان به برجام متعهد مانده است

رادیو فردا:مدیر کل آژانس بین المللی انرژی اتمی گفت که ایران به تعهدات خود در قالب برجام متعهد مانده است.

یوکیا آمانو در نشستی مطبوعاتی که پنج‌شنبه اول آذر ماه به صورت زنده از صفحه فیسبوک آژانس بین‌المللی انرژی اتمی پخش شد، عنوان کرد که این اهمیت بسیاری دارد که ایران همچنان به برجام و تعهدات خود در این زمینه پایبند است.

اظهارات آقای آمانو در حالی است که آمریکا اردیبهشت ماه سال جاری از توافق هسته‌ای شش قدرت جهانی با ایران، خارج شد تا تحریم‌های واشینگتن علیه ایران از سر گرفته شود.

آمریکا همچنین طی درخواستی دوازده بندی، از جمله تعلیق کامل غنی‌سازی اورانیوم، در تلاش است تا ایران را دوباره به پای میز مذاکره کشانده و به توافق جدیدی با جمهوری اسلامی برسد.

بقیه اعضای توافق هسته‌ای شامل بریتانیا، فرانسه، آلمان، روسیه و چین از برجام حمایت کرده و مخالفت خود را نسبت به خروج آمریکا از این توافق اعلام داشنه‌اند.

آقای آمانو در پاسخ به سوالی درباره ادعای اسرائیل از دسترسی به مدارکی که نشان از فعالیت‌های پنهانی هسته ای ایران دارد، متذکر شد که آژانس اطلاعات را از همه منابع دریافت می‌کند و با تجزیه و تحلیل همه جانبه و حرفه‌ای این اطلاعات برآوردهای خود را اعلام می‌کند.

وی درباره راستی‌آزمایی ادعاهای اسرائیل درباره ایران گفت که «آژانس درباره روند راستی‌آزمایی اطلاعات خود را عمومی نمی‌کند».

به گفته وی، آژانس اگر نگرانی درباره موضوعی داشته باشد، آن را به شورای حکام آژانس ارجاع می‌دهد و البته راستی‌آزمایی ادعاها و اطلاعاتی که داده می‌شود، زمان‌بر است.

آقای آمانو اظهار داشت: «این موضوعات بسیار حساس است و باید در نهایت، یک دید کلی و دقیق از ماجرا حاصل شود تا اقداماتی انجام پذیرد.»

اینرا هم بخوانید

بیانیه۵۲۰ نفر از فرهنگیان: شرکت در انتخابات باعث سرکوب بیشتر معترضان است

۵۲۰ نفر از فرهنگیان ایران در بیانیه‌ای مشترک با اعلام اینکه شرکت در انتخابات ریاست …