آژیر افزایش قیمت نان به صدا درآمد/ مشاور وزیر اقتصاد:” دغدغه نانوایان بجا است”!

محمد جلال مشاور وزیر اقتصاد به ایلنا گفته است: در سه سال گذشته هزینه اجاره و دستمزد به شکل منطقی افزایش پیدا کرد اما قیمت نان متناسب با افزایش اجاره و دستمزد حرکت نکرد. وی مدعی شد دولت سیزدهم قیمت آرد و نان یارانه‌ای را در این سه سال حفظ کرد و اجازه افزایش قیمت را نداد تا هزینه تامین نان برای مردم بالا نرود اما در این مدت هزینه اجاره و دستمزد به شکل منطقی افزایش پیدا کرد. تعدیل قیمت نان در اختیار کارگروه‌های آرد و نان استان‌ها است و قیمت‌ها متناسب با افزایش اجاره و دستمزد حرکت نکرد و به همین دلیل در برخی از استان‌ها بین نانوایان نارضایتی‌هایی وجود دارد.به گفته وی به همین دلیل در برخی از استان‌ها بین نانوایان نارضایتی‌هایی وجود دارد و نرخ نان باید متناسب با هزینه‌های نانوا افزایش پیدا کند.

ایلنا به نقل از وی نوشت: در سه سال گذشته دولت سیزدهم قیمت نان افزایشی پیدا نکرد و علیرغم اعتراض صنف نانوایان، دولت اجازه افزایش قیمت نان را نداد اما با پایان دولت سیزدهم، طراح نظام هوشمند سازی یارانه آرد و نان می‌گوید نرخ نان باید متناسب با هزینه‌های نانوا افزایش پیدا کند و این دغدغه نانوایان برای عدم افزایش نرخ نان دغدغه بجایی است.  ادامه کار طرح هوشمندسازی یارانه آراد و نان با تصمیم دولت است و احتمالا این طرح در دولت چهاردهم هم ادامه به کار دهد چراکه از لحاظ زیرساخت‌ها تکمیل و مشکلی در این باره ندارد.

سخنگوی “طرح هوشمندسازی یارانه آرد و نان” درباره جلوگیری از انحراف آراد در دو سال گذشته گفت: در سال 1401 ارز ترجیحی مصارف نان‌های فانتزی حجیم و صنعتی و مصارف صنف و صنعت گندم حذف شد و نرخ گندم برای این بخش به 12 هزار تومان رسید. در پایان سال 1402 که طرح پیاده سازی و به یک بلوغی هم رسیده بود، گزارش بسیار جالبی را دریافت کردیم مبنی بر اینکه مقایسه میزان خرید رسمی گندم از سامانه با نرخ مصوب نرخ آزاد برای مصرف صنف و صنعت که نسبت به سال 1401 در موضوع نان فانتزی و حجیم و صنعتی حدود 98 درصد افزایش و برای و برای نان صنعتی 50 درصد افزایش داشتیم که یکی از دلایل این افزایش میزان خرید سخت شدن مسیر خرید آرد یارانه‌ای بوده است.برگرفته از ایلنا

اینرا هم بخوانید

گروه هماهنگی پرواز «پی‌اس‌۷۵۲» شکایت خود علیه جمهوری اسلامی را در دیوان بین‌المللی دادگستری ثبت کرد

کانادا و گروه هماهنگی، جزئیات متن شکایت خود را علیه جمهوری اسلامی برای سرنگونی پرواز …