آکسیون اعتراضی در مقابل اجلاس سازمان جهانی کار در ژنو

فعالین فری دم ناو کمپین برای آزادی کارگران زندانی امروز ۱۰ ژوئن در آکسیون اعتراضی در مقابل کنفرانس سازمان جهانی کار آی او شرکت کردند و بر اخراج حکومت اسلامی از سازمان جهانی کار پافشاری کردند. ساعت دوازده ظهر روز دهم ژوئن به فراخوان چهار سندیکای فرانسوی کنفدراسیون عمومی کار (CGT) – فرانسه، اتحادیه اتحادیه های کارگری (FSU) – فرانسه، اتحادیه کارگری همبستگی (Solidaires)- فرانسه و اتحادیه ملی اتحادیه های کارگری خودمختار(UNSA)- آکسیونی اعتراضی در محکومیت سرکوبگریهای جمهوری اسلامی در محل میدان ملل ژنو مقابل اجلاس سازمان جهانی کار برگزار شد.

این فراخوان از سوی کمپین برای آزادی کارگران زندانی (فری دم ناو) و نیز گروههای سیاسی مختلف در ایران و احزاب و سازمانهای سیاسی از فرانسه، آلمان و سوئیس مورد پشتیبانی و حمایت قرار گرفت. در این روز مثل هر سال هیاتی از سوی فری دم ناو درآکسیون اعتراضی مقابل سازمان جهانی کار شرکت داشت. حزب کمونیست کارگری نیز در حمایت از فری دم ناو و فراخوان اعتراضی اتحادیه های کارگری فرانسه در این آکسیون فری دم ناو را همراهی کرد.

بدین ترتیب هیاتی به اسامی ناصر کشکولی، لیلا شعبانی، فرهاد رمضانعلی، هاشم فاضلی، جمال گل حسینی و نیز آرش و تارا وصلی در این گردهمایی اعتراضی در مقابل سازمان جهانی کار شرکت کردند و صدای کارگران ایران را بازتاب دادند و بر بایکوت جهانی جمهوری اسلامی تاکید کردند. فری دم ناو از قبل نامه ای به اتحادیه های کارگری داده و از آنها خواسته بود که از اخراج حکومت اسلامی از سازمان جهانی کار حمایت کنند. یک محور مهم خواست ما از اتحادیه ها دفاع از معلمان و کارگران زندانی بود.

همچنین از سوی این نهاد نامه دیگری بصورت سرگشاده خطاب به خود سازمان جهانی کار ارسال شده بود که در آن به عنوان صدای دادخواهی مردم آبادان بخاطر جنایت متروپل و بعنوان نمونه دیگری از جنایات جمهوری اسلامی تاکید شده بود که به مماشات با جمهوری اسلامی پایان داده شود و این حکومت باید از این نهاد بین المللی بیرون انداخته شود. نامه سوم فری دم ناو در همبستگی با طومار اعتراضی معلمان خطاب به شرکت کنندگان در کنفرانس آی ال او با خواست اخراج جمهوری اسلامی از هیات مدیری آی ال او بود.

در میتینگ اعتراضی روز دهم خرداد ماه در مقابل آی ال او افراد مختلف از سوی برگزار کنندگان این تجمع و نهادها و گروههای شرکت کننده در آن ایراد شد. از جمله آرش وصلی یکی از زندانیان سیاسی سابق از جانب کمپین برای آزادی کارگران زندانی نامه کمپین خطاب به سازمان جهانی کار را با تاکید با بایکوت جهانی جمهوری اسلامی و آزادی معلمان و کارگران زندانی و همه زندانیان سیاسی در ایران را در تجمع قرائت کرد . ناصر کشکولی نیز از سوی حزب کمونیست کارگری به زبان فارسی سخنرانی کرد. همچنین هاشم فاضلی به عنوان عضوی از حزب در اعتراض به حضور جمهوری اسلامی در اجلاس آی ال او به زبان فرانسوی سخنرانی کرد. بدین ترتیب کمپین برای آزادی کارگران زندانی تلاش کرد که صدای کارگران، معلمان و مردم معترض در ایران باشد.

Shahla.daneshfr2@gmail.com

کمپین برای آزادی کارگران زندانی

https://free-them-now.com/

20 خرداد ۱۴۰۱، 10 ژوئن ۲۰۲۲

اینرا هم بخوانید

پلیس قم:به صاحبان١٥٠پیام رسان در عرصه کسب و کارهای خانگی، اصناف افراد معروف و… تذکر داده شد

قم نیوز،سرهنگ فرزادپور رییس پلیس فتای استان گفته است: به 150 صفحه کسب و کارهای …