اتحادیه اروپا،گفت‌وگوی بورل با آمریکا درباره ایران

گفگت‌وگوی مسئول خارجی اتحادیه اروپا با مقام‌های آمریکا درباره ایران

جوزپ بورل، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا، سه روز پس از بازگشت از تهران به واشنگتن رفته تا با مقام‌های آمریکا درباره سفرش به ایران گفت‌وگو کند.  

بورل روز جمعه ۱۸ بهمن (۷ فوریه) با مایک پمپئو، وزیر امور خارجه آمریکا، دیدار کرد. گفته شده او با جرد کوشنر، داماد و یکی از مشاوران ترامپ نیز دیدار خواهد کرد. از کوشنر به عنوان فرد موثر در طراحی طرح “معامله قرن” ترامپ یاد می‌شود.

براساس گزارش‌ها ایران یکی از موضوعات اصلی مذاکرات مایک پمپئو و جوزپ بورل بود. علاوه بر این گفته شده طرح صلح دونالد ترامپ برای مناقشه اسرائيل و فلسطینی‌ها موسوم به “معامله قرن” نیز از دیگر موضوع‌های گفت‌وگوی دو طرف بوده است. 

مواضع اتحادیه اروپا در مورد ایران و بحران اتمی این کشور با آمریکا متفاوت است. اتحادیه اروپا همچنان از قرارداد برجام حمایت می‌کند و مخالف تحریم‌های آمریکا علیه تهران است.

درباره مناقشه اسرائيل و فلسطینی‌ها نیز اتحادیه اروپا با طرح “معامله قرن” ترامپ مخالف است و آن را مغایر توافق‌های بین‌المللی می‌داند. جوزپ بورل می‌گوید اتحادیه اروپا از راه حل دو کشور در مرزهای سال ۱۹۶۷ و “تقسیم عادلانه” سرزمین میان دو طرف حمایت می‌کند.رادیو آلمان

اینرا هم بخوانید

“غفران سوادی” معروف به ام فهد، اینفلوئنسر در بغداد به ضرب گلوله کشته شد

تصاویر دوربین‌های مداربسته نشان می‌دهد که “غفران سوادی” معروف به ام فهد، اینفلوئنسر عراقی در …