اتحادیه اروپا ،۵۰۰ میلیارد برای مقابل با کرونا

اتحادیه اروپا پس از رایزنی‌های طولانی سرانجام پاسخی مشترک برای مقابله با شیوع ویروس جدید کرونا ارائه کرد. وزیران دارایی کشورهای عضو پس از مذاکراتی دشوار بر سر بسته‌ای کمکی بالغ بر ۵۰۰ میلیارد یورو توافق کردند.

کشورهای عضو اتحادیه اروپا برای مقابله با بحران اقتصادی ناشی از شیوع پرشتاب ویروس جدید کرونا بسته‌ کمکی ۵۴۰ میلیارد یورویی ارائه کرده‌اند تا شاغلان، شرکت‌ها و کشورهای زیر فشار را مورد پشتیبانی قرار دهند.

به گزارش رسانه‌های خبری این توافق شامگاه پنجشنبه ۲۱ فروردین (۹ آوریل) پس از مذاکراتی دشوار و طاقت‌فرسای وزیران دارایی کشورهای عضو اتحادیه اروپا به دست آمد.

اولاف شولتس، وزیر دارایی آلمان از نتیجه مذاکرات استقبال کرد و گفت: «امروز روزی بزرگ برای قدرت و همبستگی اروپا است».

ماریو سنتنو(Mario Centeno)، رئیس گروه کشورهای حوزه یورو از بسته‌ کمکی بی‌سابقه‌ای سخن گفت که برای مقابله با بحرانی با ابعادی بی‌سابقه ارائه شده است. او که در رأس وزارت دارایی پرتغال نیز قرار دارد، افزود: «این تلاشی عظیم است».

مذاکرات وزیران دارایی اتحادیه اروپا که در چندین دور انجام گرفت، سه روز جریان داشت. در نهایت نیز بررسی برخی از نکات مورد اختلاف و بحث‌انگیز مانند اخذ وام مشترک و داشتن بدهی‌های مشترک  به آینده موکول شد.دویچه وله

اینرا هم بخوانید

عاطفه رنگریز، فعال حقوق زنان، خبر از پرونده‌سازی جدید علیه خود داده است.

عاطفه رنگریز، فعال حقوق زنان، خبر از پرونده‌سازی جدید علیه خود داده است.عاطفه از پرونده‌سازی …