اتحادیه اروپا تحریم‌های روسیه را تمدید کرد

حریم‌های اروپا علیه روسیه از سپتامبر ۲۰۱۴ و در پی حمایت این کشور از جدایی‌طلبان اوکراین و ضمیمه کردن بخش کریمه به خاک روسیه اعمال شد.

شورای اروپایی با انتشار بیانیه‌ای از تمدید تحریم‌های اقتصادی روسیه به‌دلیل «بر هم زدن ثبات اوکراین» برای شش ماه دیگر خبر داد.

شورای اروپایی روز دوشنبه ۲۱ تیرماه با انتشار بیانیه‌ای گفته است تحریم‌هایی که بخش‌های اقتصادی مشخصی در روسیه را هدف قرار داده است، تا پایان ژانویه ۲۰۲۲ تمدید می‌شود.

تحریم‌های اروپا علیه روسیه از سپتامبر ۲۰۱۴ و در پی حمایت این کشور از جدایی‌طلبان اوکراین و ضمیمه کردن بخش کریمه به خاک روسیه اعمال شد.

این تحریم‌ها، دسترسی برخی از بانک‌ها و شرکت‌های مالی روسی به نظام بانکی اروپا را با محدودیت روبرو و تجارت برخی اقلام با روسیه را ممنوع کرده است. همچنین دسترسی روسیه به تکنولوژی اروپایی در برخی زمینه‌های حساس، خصوصا بخش اکتشاف و توسعه نفت، محدود شده است.

از سوی دیگر، شرکت‌های اروپایی حق ندارند در منطقه کریمه سرمایه‌گذاری کنند یا خدمات توریستی ارائه دهند.

در جنگ جدایی‌طلبان اوکراین که مورد حمایت روسیه بودند، بیش از ۱۳ هزار نفر کشته شدند. همچنین اسنادی منتشر شده است که نشان می‌دهد در این جنگ نظامیان روسیه مستقیما مشارکت داشته‌اند.

روسیه در سال ۲۰۱۴ شبه جزیره کریمه را که بخشی از اوکراین است تصرف و آن را به خاک خود ضمیمه کرد. غرب با وضع تحریم‌های شدید علیه روسیه به این اقدام واکنش نشان داد و دولت اوکراین کماکان خواستار پس گرفتن این ناحیه است.رادیو فردا

اینرا هم بخوانید

چهاردهمین روز اعتراض کارگران کاغذسازی پارس به همراه بازنشستگاه هفت تپه مقابل فرمانداری شوش

اعتراضات و تجمعات کارگران کاغذسازی پارس امروز (چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ماه) به چهاردهمین روز رسید. …