اتحادیه اروپا و بیش از۵۰ نماینده اروپایی خواستار توقف آزار بهائیان در ایران شدند

اتحادیه اروپا همراه با بیش از ۵۰ نماینده مجلس و سناتور از کشورهای مختلف اروپایی از جمهوری اسلامی ایران خواستند تا آزار و اذیت اقلیت مذهبی بهائی را متوقف کند.

بیانیه اتحادیه اروپا که در پاسخ به یک سؤال پارلمانی در پارلمان اروپا صادر شد، می‌گوید: «اتحادیه اروپا قاطعانه از مقامات ایرانی می‌خواهد که از برخورداری کامل از حقوق بشر و آزادی‌های اساسی برای همه ایرانیان، از جمله افراد متعلق به اقلیت‌های قومی، مذهبی و زبانی مانند بهائیان اطمینان حاصل کنند».

در همین حال، گروهی از نمایندگان پارلمان اروپا از تشدید حملات علیه زنان بهائی در ایران ابراز نگرانی کردند.در بیانیه مشترک این نمایندگان آمده که تشدید تنش‌ها در ایران «کاملاً غیرقابل قبول» است و «روند نگران‌کننده خصومت علیه جامعه‌ای را نشان می‌دهد که از سال ۱۹۷۹ با آزار و اذیت سیستماتیک مواجه بوده است».

نمایندگان پارلمان اروپا همچنین تأکید کردند که مقام‌های ایران «حق آزادی، اشتغال، آزادی انجمن و بیان، مالکیت، تحصیل» و دفن را برای این اقلیت مذهبی «بدون تبعیض یا تعصب» رعایت کنند.

راشل بایانی، نماینده جامعه بین‌المللی بهائی در نهادهای اروپایی در بروکسل، گفت: «ما از این دو بیانیه قدرتمند که نگرانی شدید و فزاینده در اروپا برای رفاه بهائیان در ایران را نشان می‌دهد، استقبال می‌کنیم».

او افزود: «دولت ایران باید بداند که پایمال کردن حقوق بشر زنان و اقلیت‌ها و آزار و اذیت سیستماتیک بهائیان برای جهانیان آشکار شده است». برگرفته از رادیو فردا

اینرا هم بخوانید

احمدرضا جلالی در پی وخامت حالش به اعتصاب غذا در زندان پایان داد

RadioFarda ویدا مهران‌نیا،‌ همسر احمدرضا جلالی، پزشک و پژوهشگر دوتابعیتی ایرانی-سوئدی که از هشت سال …