اتهام «محاربه» برای سه نفر از معترضان در شهرک اکباتان

«کمیته پیگیری وضعیت بازداشت شدگان» روز چهارشنبه 6 فروردین ماه به نقل از مسعود ستایشی سخنگوی قوه قضاییه اعلام کرد: برای هشت نفر از متهمان پرونده کشته شدن آرمان علی‌وردی در شهرک اکباتان کیفرخواست صادر و پرونده به دادگاه انقلاب اسلامی ارجاع داده شده است.

او همچنین اعلام کرد که از این هشت نفر، سه تن از متهمان که از طریق تمسک به سلاح سرد، باعث مرگ طلبه بسیجی شده‌اند به «محاربه و اقدام علیه امنیت کشور» متهم شده‌اند و اتهام سایر متهمان « اجتماع و تبانی به قصد اقدام علیه امنیت کشور» است. بنابراعلام سخنگوی قوه قضاییه از این هشت نفر، هفت نفر زندانی و یک نفر به قید وثیقه آزاد است.

🔹براساس اطلاعات موجود، در این پرونده «میلاد آرمون» متهم ردیف اول است و پس از او «مهدی حسینی» و «مهدی ایمانی»، «علیرضا کفایی» و «حسین نعمتی» دیگر متهمان این پرونده هستند.

🔹امروز مجید سعید عرب، وکیل دادگستری، در توییتی نوشت که وکالت تسخیری یکی از متهمان این پرونده با اتهام «محاربه» به او سپرده شده و پرونده به شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب فرستاده شده است. او همچنین نوشته است که موکل او هیچ مشارکتی در مرگ آٰمان علی‌وردی نداشته و براساس اعترافات دو متهم دیگر، به محاربه متهم شده است. این مساله نشانگر این است که برخی از متهمان این پرونده از دسترسی به وکیل تعیینی محروم هستند.

🔹در پرونده مرگ آرمان علی‌وردی، در ابتدا پنج نفر به نام‎های میلاد آرمون، مهدی جهانی، بهراد حصاری، نستوه نیکخواه و محمد پسندیان دستگیر شدند که بعدتر به جز میلاد آرمون، همگی از این اتهام تبرئه و آزاد شدند. گفته می‏شود دستگیری‎های این پرونده، بیش از آنکه براساس مدارک معتبر باشد، براساس اعترافات دستگیرشدگان در اداره آگاهی صورت گرفته است. پیش‌تر یک منبع آگاه نزد کمیته تایید کرده بود که تمامی دستگیرشدگان تحت شکنجه‎های سخت قرار گرفته‎ و بعضا ناچار به اعتراف علیه خود شده‎اند.

🔹میلاد آرمون و علیرضا کفایی که قبلا از آنان به عنوان متهمان ردیف اول و دوم این پرونده یاد می‎شد دستکم دوماه در بازداشتگاه اداره آگاهی زندانی بودند. بازداشتگاه‌‏های اداره آگاهی، یکی از بدنام‌‏ترین مکان‌ها برای نگهداری متهمان است. شکنجه بازداشت‌شدگان توسط ماموران اداره آگاهی و انواع و اقسام روش‌های شکنجه در این اداره نیز، مساله‌ای است که پیش از این بارها در مورد آن نوشته شده و در چندین مورد نیز منجر به مرگ فرد بازداشتی شده است.

🔹طبق گزارش‎های رسیده میلاد آرمون چند هفته در سلول انفرادی بازداشتگاه اداره آگاهی بوده و طی این مدت به طرق مختلف مورد شکنجه قرار گرفته است. او اولین‌بار در روز ۱۲ آبان‌ماه به همراه چهار دستگیرشده دیگر به مقابل دوربین آورده شد.

🔹پیش‎تر اخباری نیز از وضعیت علیرضا کفایی و شکنجه او در بازداشتگاه آگاهی منتشر شده بود. براساس این خبرها علیرضا کفایی که سابقه بیماری اعصاب و روان را نیز دارد،  تحت شکنجه‎های شدید همه اتهامات را به عهده گرفته و در تصاویری که در روز ۲۷ آذر توسط خبرگزاری میزان منتشر شد نیز او یکی از کسانی بود که به کرات در حال تشریح روز حادثه دیده می‎شد. در این روز تصاویر تعدادی از دستگیرشدگان که برای بازسازی صحنه جرم به محل وقوع حادثه در شهرک اکباتان منتقل شده بودند، پخش شد.

🔹آرمان علی‌وردی طلبه بسیجی است که در تاریخ چهارم آبان در شهرک اکباتان مورد ضرب و شتم قرار گرفته و در روز ششم آبان در بیمارستان درگذشت.

https://t.me/Followupiran

اینرا هم بخوانید

پرستاران در چندین شهر دست به تجمع زدند  

پرستاران طبق فراخوان قبلی امروز در شهرهای اصفهان، قم، کاشان، شیراز و قروه دست به …