احضار احمدرضا حائری به دادسرای کرج به دلیل افشاگری درباره شکنجه و اعدام در زندان قزل حصار

همزمان با احضار مجدد احمدرضا حائری، زندانی سیاسی محبوس در زندان قزل‌حصار، به شعبه یکم دادسرای عمومی و انقلاب کرج به اتهام «تبلیغ علیه نظام»، یک منبع مطلع به صدای آمریکا گفت که این «پرونده‌سازی» به دلیل اطلاع‌رسانی او درباره «شکنجه و اعدام» است.

یک منبع مطلع روز چهارشنبه ۲۳ خرداد به صدای آمریکا گفت که در پی افشاگری‌های اخیر احمدرضا حائری درباره «شکنجه و اعدام» در زندان قزل‌حصار در استان البرز، فشارها بر این زندانی سیاسی افزایش یافته است.

بر اساس این گزارش، شعبه اول بازپرسی دادسرای عمومی کرج روز سه‌شنبه ۲۲ خرداد یک دستور قضایی به زندان قزل‌حصار فرستاده که بر اساس آن از مقامات زندان خواسته شده احمدرضا حائری را «با تدابیر شدید امنیتی» و به صورت «تحت‌الحفظ» روز ۲۶ خرداد به دادسرا بفرستند.

بر اساس گزارش پیشین صدای آمریکا، اواخر اردیبهشت و پس از آن که احمدرضا حائری به «وضعیت بغرنج» سامان یاسین، رپر معترض زندانی، اعتراض کرد، مأموران زندان او را به دستور «سادات رسول، رئیس کل حفاظت اطلاعات زندان قزل‌حصار» به سلول انفرادی منتقل کردند.

احمدرضا حائری در ماه‌های گذشته در نامه‌هایی درباره وضعیت شماری از زندانیان سیاسی در زندان قزل‌حصار استان البرز، از جمله سامان یاسین، قاسم آبسته و ایوب کریکی اطلاع‌رسانی کرده بود.

پیش از آن نیز، احمدرضا حائری در نامه‌ای به غلامحسین محسنی اژه‌ای، رئیس قوه قضاییه جمهوری اسلامی،‌ از «تبعیض علیه زندانیان» انتقاد کرده و گفته بود زندانیان «سفارش‌شده» که اغلب از مفسدان اقتصادی هستند،‌ از «امکانات ویژه و خاص» برخوردار می‌شوند.

پرونده‌سازی مجدد برای احمدرضا حائری در حالی است که این زندانی سیاسی در بهار ۱۴۰۲ به اتهام «اجتماع و تبانی به قصد ارتکاب جرم علیه امنیت ملی» و «فعالیت‌ تبلیغی علیه نظام» به بیش از سه سال زندان محکوم شد و در حال حاضر در حال گذراندن دوره محکومیت خود است.

اینرا هم بخوانید

دویچه وله:بیانیه تشکل‌های دانشجویی به مناسبت دومین سالگرد خیزش سراسری

تعدادی از تشکل‌های دانشجویی ایران به مناسبت دومین سالگرد خیزش سراسری پس از کشته شدن …