احضار ۱۰۰ نفر از فعالین مدیای اجتماعی – عبدل گلپریان

مندرج در ژورنال شماره ۷۸۰ (لینک به فایل پی دی اف نشریه ژورنال برای پیاده کردن روی تلفن همراه)

سخنگوی قوه قضائیه جمهوری اسلامی از احضار صد نفر، تشکیل پرونده برای دو کانال تلگرامی و شناسایی ۵۰۰ حساب اینستاگرامی در طول نمایش انتخاباتی خبر داد و گفت که “آنها سعی داشته‌اند مردم را از مشارکت ناامید کنند.”

مسئولین حکومت اعتراف می‌کنند که در شبکه‌های اجتماعی در منگنه فشار مردم قرار دارند. مردم از ابتدا می‌دانستند که خامنه‌ای و دستگاه قضایی درمانده‌اش برای مقابله با این فشار روزافزون در مدیای اجتماعی خط‌ونشان خواهند کشید اما مردم مدت‌هاست از تهدیدات نهادهای سرکوب عبور کرده‌اند.

رسانه‌های اجتماعی مانند توپخانه‌ای عظیم کل حکومت را مورد هدف قرار داده‌اند. شرایط و اوضاع بعد از سیرک انتخاباتی خامنه‌ای و متعاقب آن شاخ‌وشانه کشیدن‌های قوه قضائیه علیه فعالین شبکه‌های اجتماعی نشان داد که راه برون‌رفت از مخمصه‌ای که حکومت در آن به سر می‌برد وجود ندارد. در هر دو دور سیرک انتخاباتی مردم با نه بزرگ و محکم خود مشت کوبنده‌ای بر دستگاه مافیایی رژیم اسلامی وارد کردند.

اکنون با این احضار و بگیروببند به‌عبث تلاش می‌کنند شکست مفتضحانه خود از مردم را اندکی ترمیم کنند. دستگاه‌های سرکوب با تعرض هر روزه مردم در جبهه‌ای بنام شبکه‌های اجتماعی روبرو هستند که مدام بر نقش‌آفرینان آن افزوده می‌شود. شناسایی ۵۰۰ نفر درد حکومت را درمان نمی‌کند باید به جنگ میلیون‌ها نفر در شبکه‌های اجتماعی برود که برای رژیم غیرممکن است. فعالین شبکه‌های اجتماعی قدرت خود را برای مقابله با این حکومت دریافته‌اند و از این شبکه‌ها در امر سازماندهی و آگاهی‌رسانی استفاده می‌کنند.

ارتجاع اسلامی حاکم بر ایران ابداً قادر نخواهد بود که با سیل عظیم و خروشان مردم، شکست و رسوایی خود را بازیابد. خیل عظیم کاربران از جوانان و فعالین عرصه‌های اجتماعی پاشنه آشیل حکومتی مستأصل، شکست‌خورده و محکوم به سرنگون‌شدن را به‌خوبی شناخته‌اند. این جبهه را باید بیش‌ازپیش تقویت کرد و بکار گرفت. قطعاً با هر گونه اقدام سرکوبگرانه دستگاه قضایی علیه جامعه‌ای بپا خاسته که ذره‌ای مشروعیت برایش باقی نگذاشته است، میلیون‌ها فعال و کاربر دیگر بازتولید خواهد شد و ضربات کوبنده‌تری بر این ساختار پوسیده وارد خواهد کرد. رجوع گسترده‌تر به‌منظور سیاسی‌تر کردن شبکه‌های اجتماعی می‌تواند یک هدف و اقدام سیاسی روز از سوی همه مردم باشد.

اینرا هم بخوانید

جایگاه فرقه مرتجع کسنزانی در سیرک خامنه‌ای – عبدل گلپریان

مندرج در ژورنال شماره ۷۷۴ (لینک به فایل پی دی اف نشریه ژورنال برای پیاده …