احکام قرون‌وسطایی “بغی” را بر سر حکومتیان خراب کنیم – کمیته کردستان حزب کمونیست کارگری ایران

رژیم سیاه جمهوری اسلامی در جدال ماندن و دفن شدن در زباله‌دان تاریخ و بعد از شکست مفتضحانه‌اش در قالب‌کردن پزشکیان به‌عنوان رئیس‌جمهور مورد توافق تمام مافیاها، در همان گام اول فعالین جنبش برابری‌طلبانه انقلاب زن زندگی آزادی یعنی کارگران و زنان را نشانه گرفته و با صدور حکم قرون‌وسطایی به اسم “بغی” سعی در اعدام فعالین و عقب راندن انقلابمان دارد.
“وریشه مرادی”، فعال سیاسی، مدافع حقوق زنان، فعال محیط‌زیست و از اعضای کژار (جامعه زنان آزاد شرق کُردستان) متولد ۱۳۶۴ در سنندج، معروف به جوانا سنه که توسط قوه قضائیه جمهوری اسلامی به “بغی” متهم شده است در پیامی از زندان اوین تهران به شریفه محمدی دیگر فعال جنبش کارگری و جنبش رهایی زن که متهم به بغی شده و در زندان لاکان رشت اسیر است می‌نویسد:
“شریفه جان خبر حکم ناعادلانهٔ اعدامت آن هم یک روز پیش از انتخابات گواه روشنی است بر زن‌ستیزی حکومت جمهوری اسلامی، پیامی است به آحاد جامعه و به‌ویژه به ما زنان که در خیزش ژن ژیان ئازادی قدرت با هم بودنمان را شکوه دوباره بخشیدیم و پارادوکسی است در وعده‌های دولت جدید به مطالبات زنان. رفیق جان هر دو نیک می‌دانیم دار اعدام هیچ‌گاه ضمانتی برای تداوم نظام‌های استبدادی نبوده است. تو نه اولین و نه آخرین زنی هستی که با شکنجه فشار برای اعتراف اجباری پرونده‌سازی و ادعاهای بی‌پایه‌واساس مواجه شده‌ای. این را بدان که دیوارهای زندان نمی‌تواند مانعی باشد، برای همدلی ما، زیرا هم زخمان را جز پناه یکدگر بودن التیامی نیست.”
از طرف وریشه مرادی از زندان اوین تهران به شریفه محمدی در زندان لاکان رشت تیر ۱۴۰۳

پخشان عزیزی دیگر فعال سیاسی، روزنامه‌نگار، فعال حقوق زنان، مددکار اجتماعی و زندانی سیاسی اهل مهاباد است که او هم توسط قوه قضائیه سفاک جمهوری اسلامی، به “بغی” محکوم شده است.

این عزیزان اسرای تک‌تک ما و گروگان‌های حکومت به‌منظور ارعاب جامعه هستند. هم‌صدا و همدل یا شریفه محمدی، وریشه مرادی و پخشان عزیزی و صدها گروگان دیگرمان متحد شویم و به کارگزاران و مافیاهای رژیم اعلام کنیم که در همدلی با اسیرانمان در مبارزاتمان، در تجمعاتمان و در اعتصاب‌ها و شعارها و مطالباتمان خواهان آزادی فوری و بدون قیدوشرط آنها هستیم.

نابود با رژیم جمهوری اسلامی

زنده‌باد زن، زندگی، آزادی

کمیته کردستان حزب کمونیست کارگری ایران

۴ مرداد ۱۴۰۳ و ۲۵ جولای ۲۰۲۴

اینرا هم بخوانید

۱۷ شهریور تجمع پرستاران در سراسر کشور همراه با خانواده‌‌ها

پرستاران در اعتصابات خود که از ۹ مرداد شروع شد و به سرعت به اعتصابی …