اخاذی جمهوری اسلامی از مهاجران افغانستانی به بهانه “طرح سرشماری و شناسایی مهاجران غیرقانونی”!

اداره‌کل امور اتباع و مهاجرین خارجی وزارت کشور جمهوری اسلامی روز ٩ خرداددر بیانیه‌ای اعلام کرد که هزینه نوبت‌دهی جهت ثبت‌نام و شرکت در طرح سرشماری اتباع افغانستانی فاقد مدرک بر اساس نرخ مصوب برای هر نفر در دفاتر پیشخوان دولت ٢٧هزار تومان است.

این هزینه در دفاتر خدمات اقامت و اشتغال اتباع و مهاجرین خارجی برای اتباع افغانستانی که برگه واکسیناسیون دارند نیز ٣١ هزار تومان می‌باشد.

در همین حال روز چهارشنبه ١١ خرداد ویدئویی در مدیای اجتماعی منتشر شده که می گوید در تهران مسئول و کارمند اداره ثبت نام از مراجعه کنندگان نزدیک به ٣٠٠ هزار تومان پول تقاضا کرده و مهاجران افغانستانی را تهدید کرده و می گوید:”اگر اذیت مان کنید نرخ بیشتر از این خواهد بود”.

لازم به توضیح است در هفته های اخیر جمهوری اسلامی “طرح سرشماری و شناسایی مهاجران غیرقانونی” را به اجرا گذاشته است و تهدید کرده است اگر مهاجران غیرقانونی ثبت نام نکنند، با آنها برخورد خواهد شد. وزارت کشور مدعی شده در این طرح تاکنون بیش از یک و نیم میلیون نفر”مهاجر “غیرقانونی افغانستانی” ثبت نام کرده اند و طرح سرشماری اتباع غیرمجاز افغانستان از ۱۷ خرداد تا ۱ تیرماه امسال تمدید شده است.

اینرا هم بخوانید

پرستاران در چندین شهر دست به تجمع زدند  

پرستاران طبق فراخوان قبلی امروز در شهرهای اصفهان، قم، کاشان، شیراز و قروه دست به …