اخباری از مناطق سیل زده، خسارات شدید به هزاران واحد مسکونی و آوارگی دهها هزار نفر

اینها برخی اخبارو گزارشات رسانه های حکومتی در باره فاجعه سیل در استانهای کرمان، فارس وهرمزگان در چند روز گذشته می باشد. ابعاد فاجعه و تخریب هزاران واحد مسکونی بسیار بیشتر از از آن چیزی است که حکومت اعلام کرده است. دهها هزار نفر آواره شده و بدون هیچ امکاناتی روزگار می گذرانند. حکومت امداد رسانی جدی نکرده است. اینها برخی اخبار روز دوشنبه 2 اسفند می باشد.روزنه

رزم حسینی استاندار کرمان گفته است:دو هزار و ۵۰۰ واحد مسکونی در شهرستان “بردسیر” بر اثر وقوع سیلاب خسارت دیده است.

کرمان -امین باقری فرماندار ریگان از تخریب حدود دو هزار واحد مسکونی در ریگان بر اثر وقوع سیلاب خبر داد و گفت: برآورد دقیق خسارات در دست بررسی است. در گفتگو با مهر با اشاره به بارندگی های شدید در کرمان و وقوع سیلاب در برخی مناطق این استان اظهار  کرد: ریگان جز شهرستان هایی بود که در خود شهرستان بارندگی رخ نداد اما بارندگی های حوزه سد نساء باعث ریزشدن سد شد و حجم زیادی آب و سیلاب شهرستان ریگان و بخش گنبکی را تحت تاثیر قرار داد.

علی اعمی مدیرعامل جمعیت هلال احمر هرمزگان گفت: بر اثر باران و سیلاب هفته گذشته ۲ هزار و۲۹۰ منزل مسکونی درمناطق شهری و روستایی استان دچار آب گرفتگی شد. در مجموع ۱۳ هزار و ۹۹۵ نفر از بارش آسیب دیدند

 

به گزارش  مهر، عبدالحمید حمزه پورمدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی هرمزگان : ۵۰ روستا در شهرستان‌های بندرعباس، حاجی‌آباد، خمیر، بستک و پارسیان به دلیل بارندگی‌ها با قطعی آب مواجه شدند..۵۰ روستا در شهرستان‌های بندرعباس، حاجی‌آباد، خمیر، بستک و پارسیان به دلیل بارندگی‌ها با قطعی آب مواجه شدند.: پس از فروکش کردن بارندگی‌ها در نقاط مختلف استان اکیپ‌های تعمیرات مشکلات قطعی آب بیش از ۳۰ روستا را رفع کرده‌اند.

محمد رادمهر فرماندار شهرستان پارسیان: سرریز شدن سد “بردول” در پارسیان بیش از ۵۰۰ نفر از ساکنان مسکن عرش و مهر را با مشکل مواجه کرده است.

سید محمد موسوی فرماندار مُهر  در استان هرمزگان:خریب ۱۸۰۰ خانه مسکونی.  سیل ۲۰ میلیارد تومان به شهرستان مُهر خسارت زد

استان کرمان رابر -علیجان سلیمانی فرماندار رابر از خسارت سیلاب به دو هزار و ۸۰۰ واحد مسکونی این شهرستان در اثر وقوع سیلاب خبر داد.

 

وی با بیان اینکه به دلیل طغیان رودخانه ها هنوز ارتباط با تعداد زیادی از روستاها و منطقه عشایری از شروع بارندگی قطع است، افزود: به محض فروکش کردن آب رودخانه ها خدمات رسانی به عشایر که در آن طرف رودخانه هلیل رود هستند آغاز می شود.

به دلیل شرایط آب و هوایی امکان استفاده از بالگرد برای خدمات رسانی وجود ندارد و به محض بهتر شدن شرایط جوی پیگیری لازم انجام می شود.

کرمان – علی گنج کریمی مدیرکل جمعیت هلال احمر کرمان با اشاره به وقوع سیلاب در اثر سرریز کردن سد نساء گفت: ۵۰ خانوار در اطراف سد نساء بم نیاز به اقلام غذایی دارند.به گزارش  مهر، : در استان کرمان ۱۱ هزار و ۹۹۱ خانه متاثر از سیل  دچار آسیب شده اند.

مطلب در این باره اینجا

https://rowzane.com/content/shokohi/article=85299

خسارت سیل به ۱۰ هزار خانه در کرمان، دهها هزار نفرآواره شده اند. حکومت امداد رسانی جدی نمی کند. مسئول این فاجعه حکومت است!

فاجعه سیل در استانهای جنوبی.دهها شهر درگیر سیل.وعده های توخالی حکومت!

https://rowzane.com/content/shokohi/article=85150

 

 

 

اینرا هم بخوانید

پزشکان بدون مرز: وضعیت نوار غزه تبدیل به یک کابوس شده است

سازمان امدادرسانی پزشکان بدون مرز بار دیگر در حالی خواستار آتش‌بس در غزه شد که …