اخبار بیست و یکمین روز تهاجم روسیه به اوکراین

*یورونیوز،کرملین: توافق بر سر بی‌طرفی اوکراین به سبک سوئد و اتریش ممکن است.ارتش روسیه بر شدت حملات توپخانه‌ای به کی‌یف افزوده است.پوتین روز چهارشنبه طی سخنانی از آنچه وی «عملیات نظامی در خاک اوکراین» خواند به عنوان یک «موفقیت» یاد کرد.

*یورونیوز، مدینسکی، سرپرست هیات مذاکره‌کننده روسیه می‌گوید در جریان گفتگوها با هیات اوکراین درباره آینده ارتش این کشور بحث شده است.وی گفت که بحث بر سر کوچک شدن ارتش اوکراین و عدم همراهی آن با اتحادهای نظامی است. او گفت: «اوکراین پیشنهاد گزینه‌ای به سبک اتریش و سوئد به عنوان کشوری بی‌طرف با ارتش و نیروی دریایی خودش را مطرح کرد.

*دویچه وله،ارتش روسیه بیمارستانی در شهر ماریوپول را اشغال کرده‌ است. اوکراین می گوید۴۰۰  بیمار و کارمند در این بیمارستان به گروگان گرفته شده‌اند.

*گزارشات بی بی سی از جنگ در اوکراین،کی‌یف: در حالی که درگیری‌های شدیدی در شمال حومه پایتخت اوکراین در جریان است، مرکز کی‌یف بعضا مورد اصابت موشک‌های کروز و بالستیک قرار می‌گیرد. اما حمله نیروهای روسیه محدود است که پیشروی عمده را برای آنها سخت کرده است.

اودسا: نیروهای دریایی روسیه با پیشروی، شهر بندری اودسا را دیروز زیر آتش گرفتند؛ ولی بعدا عقب نشینی کردند. امروز صبح دوباره نیروهای روسیه به سمت شهر پیشروی کرده‌اند. حمله گسترده از دریا به شهر اودسا تهدیدی برای اوکراین محسوب می‌شود.

منطقه دونباس در شرق اوکراین: سنگین‌ترین درگیری‌ها در شرق اوکراین گزارش شده؛ بویزه منطقه لوهانسک که در اشغال روسیه است. نیروهای روسیه در تلاشند به سمت شرق حرکت کنند تا به جبهه جنوبی ملحق شوند که در اینصورت ممکن است نیروهای اوکراینی که در منطقه دونباس مانده‌اند، مجبور به تسلیم شوند.بی بی سی

*اوکراین، گلوله شهرهای کی‌یف، لِویو، دنیپرو، اودسا و چِرکاسی شب گذشته ادامه داشت.

* بیش از سه میلیون نفر از زمان آ؛غاز تهاجم روسیه به اوکراین آواره شده اند.

*اوکراین می گوید درخارکیف از زمان آغاز تهاجم روسیه به اوکراین حداقل ۵۰۰ نفر از ساکنان این شهر کشته شده‌اند.رادیو فردا

*دویچه وله،مذاکرات روسیه و اوکراین امروز هم ادامه دارد و زلنسکی گفته مواضع طرفین واقع‌بینانه‌تر شده است.

*یونیسف، صندوق کودکان سازمان ملل متحد، روز سه‌شنبه اعلام کرد که هر دقیقه ۵۵ کودک در اوکراین آواره می‌شوند.
*مجمع پارلمانی شورای اروپا پس از یک جلسه اضطراری به حذف روسیه رای داد. .

*رادیو فردا،سنای آمریکا روز سه‌شنبه به اتفاق آرا قطعنامه‌ای را به تصویب رساند که ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه، را جنایتکار جنگی می‌خواند و اقدامات او در اوکراین را محکوم می‌کند.

*وزرای دفاع کشورهای عضو ناتو روز چهارشنبه ۲۵ اسفند در نشستی اضطراری در بروکسل گردهم می‌آیند تا درباره تهاجم روسیه به اوکراین گفت‌وگو کنند.تاکید ناتو بر عدم دخالت نظامی

اخبار روزهای قبل از اینجا

http://rowzane.com/news/article=248254

اینرا هم بخوانید

دویچه وله:بیانیه تشکل‌های دانشجویی به مناسبت دومین سالگرد خیزش سراسری

تعدادی از تشکل‌های دانشجویی ایران به مناسبت دومین سالگرد خیزش سراسری پس از کشته شدن …