اخبار حمله موشکی سپاه به پایگاه آمریکا در عراق

*ارتش عراق: نیروهای عراقی در حمله موشکی ایران کشته نشده‌اند
به گزارش خبرگزاری رویترز ارتش عراق اعلام کرده است که حملات موشکی ایران به پایگاه‌های آمریکایی‌ها در خاک عراق، هیچ تلفاتی درمیان نیروهای عراقی به جا نگذاشته است.ارتش عراق در بیانیه‌ای اعلام کرده است که مجموعا ۱۷ موشک به سوی پایگاه عین الاسد پرتاب شده اما دو موشک عمل نکرده است. بر اساس این بیانیه پایگاه هوایی اربیل هم هدف پنج موشک ایران قرار گرفته است.…………
*شبکه تلویزیونی سی ان ان گزارش داده که حملات موشکی سپاه به پایگاه‌های نظامی آمریکا، تلفاتی به جا گذاشته است. هنوز منابع خبری دیگر و مقامات رسمی، گزارشی در باره تلفات احتمالی این حملات منتشر نکرده‌اند.
* خبرگزاری فرانسه‌ می‌گوید ترامپ در جریان حملات قرار گرفته و با تیم امنیت ملی خود در حال صحبت است.* وزارت دفاع آمریکا اعلام کرده است که بیش از ۱۲ موشک به دو پایگاه‌ این کشور در عراق شلیک شده است.
BBC NEWS فارسی✔@bbcpersianتصاویری که اصابت دست‌کم سه موشک به پایگاه عین‌الاسد را نشان می‌دهد. این پایگاه در استان الانبار عراق در اختیار نیروهای آمریکایی است.

سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در ایران این عملیات را به نام قاسم سلیمانی نام‌گذاری کرده است.
3712:03 AM – Jan 8, 2020Twitter Ads info and privacy183 people are talking about this
*فارس، شبکه «المیادین» بامداد چهارشنبه به نقل از خبرنگار خود گزارش داده است که یک پایگاه نظامی آمریکا در نزدیکی فرودگاه «اربیل» هم هدف قرار گرفته است
*تلویزیون یورونیوز به نقل از شبکه المیادین از شنیده شدن صدای انفجار در تاسیسات نظامی متعلق به آمریکا در نزدیکی فرودگاه اربیل خبر داد.
*استفانی گریشام سخنگوی کاخ سفید در واکنش گفت: “ما از گزارش های حملات به مراکز آمریکا در عراق آگاهیم. رئیس جمهور در جریان قرار گرفته و از نزدیک اوضاع را زیر نظر دارد و درحال مشورت با تیم امنیت ملی است.”
*جاناتان هافمن از مقام های وزارت دفاع آمریکا در بیانیه ای گفت: “تقریبا ساعت ۵:۳۰ به وقت شرق آمریکا در روز ۷ ژانویه، ایران بیش از ده موشک بالستیک علیه نیروهای ارتش آمریکا و نیروهای ائتلاف در عراق شلیک کرد. روشن است که این موشک ها از ایران شلیک شده و حداقل دو پایگاه نظامی عراق که میزبان ارتش آمریکا و خدمه ائتلاف در عین الاسد است را هدف گرفته.”
*گزارش‌های اولیه از حمله راکتی به یکی از بزرگترین پایگاه‌های محل استقرار نیروهای آمریکایی در عراق خبر می‌دهد.
کارلا بب خبرنگار صدای آمریکا در پنتاگون به نقل از «منابع نظامی آمریکا» می‌گوید حدود ۳۰ راکت به سمت پایگاه «عین الاسد» در شمال غربی بغداد شلیک شده است. این پایگاه محل استقرار نیروهای آمریکایی در عراق است.
مقام نظامی در پنتاگون به خبرنگار صدای آمریکا گفت «بازی تغییر کرده است». این مقام نظامی که از او اسمی برده نشده، گفت هر اقدام «پیشگیرانه» برای توقف حملات لازم باشد از سوی آمریکا حصور می‌گیرد.
حمله راکتی در عراق زیاد اتفاق می‌افتد اما معمولا نیروهای مورد حمایت ایران این حملات را تدارک می‌دادند اما اینبار سپاه پاسداران انقلاب رسمی در بیانیه‌ای عملیات را کار خود اعلام کرده است. این واکنش جمهوری اسلامی به کشتن قاسم سلیمانی است.فارس خبرگزاری سپاه:در حملات موشک‌ی پایگاه آمریکایی عین‌الاسد در عراق که محل استقرار نیروهای آمریکایی است مورد اصابت قرار گرفت.

اینرا هم بخوانید

 روایت‌های شخصی از بیمارسازی زندانیان سیاسی، «فرایند سیستماتیک عامدانه» در جمهوری اسلامی

ابتلای ترانه علیدوستی، بازیگر حامی معترضان به یک بیماری مرموز در پی آزادی از زندان …