حمله پهبادی جمهوری اسلامی به اسرائیل. اعلام حمایت آمریکا از این کشور

*سخنگوی شورای امنیت ملی کاخ سفید در بیانیه‌ای با اشاره به آغاز «حمله هوایی ایران علیه اسرائیل» اعلام کرد که جو بایدن به شکل مداوم آخرین اخبار درباره این وضعیت را از تیم امنیت ملی خود دریافت می‌کند و بعدازظهر به وقت آمریکا با آنها دیدار خواهد کرد.

بر اساس این گزارش مشاوران رئیس جمهور آمریکا در تماس دائمی با مقام‌های اسرائیلی و شرکا و متحدان هستند.در این بیانیه همچنین بار دیگر بر حمایت «آهنین» از امنیت اسرائیل به نقل از جو بایدن تأکید شده و آمده است: «ایالات متحده کنار مردم اسرائیل خواهد ایستاد و از دفاع آنها علیه این تهدیدات ایران حمایت خواهد کرد.»رایو فردا

*اسرائیل از حمله پهپادی جمهوری اسلامی به این کشور خبر داده است.

*رادیوآمریکا:وزارت دفاع اسرائیل هم حمله پهپادی جمهوری اسلامی را تایید و اعلام کرد که ایران پهپادها را از داخل خاک خود به سمت اسرائیل پرتاب کرده است.برخی تصاویر دریافتی از غرب ایران هم بیانگر پرواز شمار زیادی پهپاد در آسمان این نواحی است.شماری از منابع خبری منطقه‌ای اما مدعی شدند پهپادهای ایرانی از عراق و یمن به سوی اسرائیل پرتاب شده‌اند.

  • تسنیم:روابط عمومی سپاه اعلام کرد که عملیات موشکی و پهپادی سپاه علیه اهدافی در اسرائیل دقایقی پیش آغاز شد.

*بی بی سی:نتانیاهو، می‌گوید کشورش برای یک «حمله مستقیم» از طرف ایران آماده است. او در سخنانی خطاب به مردم اسرائیل گفت سیستم‌های پدافندی اسرائیل آماده شده و نیروهای مسلح آماده واکنش هستند. او از اسرائیلی‌ها خواست دستورهای ارتش را گوش کنند.

اینرا هم بخوانید

سند محرمانه از تعرض جنسی به نیکا شاکرمی و جزئیات قتل او به دست نیروهای امنیتی

بی‌بی‌سی طی تحقیقاتی به سند نحوه مرگ نیکا شاکرمی و عوامل آن دست پیدا کرده: …