اخبار نفت؛شماره ۴۰: کارگران رسمی فلات قاره سیری و بهره برداری نفت و گاز آغاجاری همچنان در اعتراضند

اخبار نفت:شماره ۴۰:کارگران رسمی نفت به اعتراضات متحدانه خود ادامه میدهند.کارگران رسمی فلات قاره سیری و بهره برداری نفت و گاز آغاجاری همچنان در اعتراضند

امروز ۱۹ آذر ماه کارگران شرکت نفت فلات‌قاره سیری و شرکت بهره برداری نفت و گاز آغاجاری در ادامه اعتراضات خود به تعرضات معیشتی حکومتی و برای پیگیری خواستهایشان بار دیگر دست به تجمع زدند. این کارگران خواستهایی دارند که پاسخ نگرفته و اعلام کرده اند که تا رسیدن به خواستهایشان به اعتراضات و تجمعات خود ادامه میدهند. حذف سقف حقوق، حذف محدودیت حق سنوات بازنشستگی، عودت کسورات مالیاتی، اجرای ماده ده و پرداخت معوقات آن و عدم دست اندازی به صندوق بازنشستگی خواستهای فوری این کارگران است. 

خبر تاسف بار اینکه بنا بر خبرهای منتشر شده از سوی فرماندار کوهدشت، ۵ تکنسین اصفهانی که برای لایروبی انبار شرکت نفت برد‌اسپی شهرستان کوهدشت به داخل مخزن رفته‌ بودند، دچار گاز گرفتگی شدند‌ و جان خود را از دست دادند. جان باختن این کارگران را به خانواده هایشان و به همه کارگران و مردم  تسلیت میگوییم. مراکز کاری و بویژه مراکز نفتی به دلیل نا امنی محیط کار قتلگاه کارگران است. طبق گزارشات از فروردین تا مهر ماه  هفده کارگر نفت و گاز و پتروشیمی در اثر ناامنی محیط کار جان باخته اند.

 یک خواست فوری و سراسری کارگران نفت ایمن شدن محیط های کار با استانداردهای قابل قبول است. نمایندگان منتخب کارگر‍ان باید امکان کنترل مراکز کارگری از نظ‍ر ایم‍نی را دا‍شته ب‍اشند ‍و‍ ‍نظرات آنها به اجرا گذاشته شود.

حزب کمونیست کارگری ایران

۱۹ آذر ۱۴۰۲،  ۱۰ دسامبر ۲۰۲۳

اینرا هم بخوانید

حمله هواپیماهای جنگی اسرائیل به جبالیا و رفح در غزه

خبرگزاری آلمان روز جمعه ۲۸ اردیبهشت (۱۷ مه) خبر داد که ارتش اسرائیل  حملات خود را علیه شبه‌نظامیان …