اخبار نفت ُشماره ۷۳:تجمع اعتراضی کارگران رسمی نفت در فلات قاره در بهرگان

امروز ششم بهمن ماه  کارگران رسمی نفت در فلات‌قاره در بهرگان برای پیگیری مطالبات خود دست به تجمع زدند. اهم مطالبات این کارگران عبارتند از:  برکناری مسئولین “نفوذی” و مدیران نالایق،  حذف سقف‌حقوق،  اصلاح کف‌حقوق،  حذف محدودیت حق‌سنوات بازنشستگی،  اجرای کامل ماده۱۰ و پرداخت معوقات آن،  عدم تفکیک مشاغل در مناطق عملیاتی و  عدم دست‌درازی به  صندوق بازنشستگی نفت.

اعتراضات کارگران رسمی نفت این بخش کلیدی در صنعت نفت که شاهرگ اقتصادی حکومت است، سراسری است. بعلاوه کارگران قراردادی نفت با مطالبات تبدیل وضعیت و قرار داد مستقیم و کارگران ارکان ثالث با مطالبه مهم حذف پیمانکاران و افزایش دستمزدها بر استمرار هفتگی اعتراضات خود تاکید کرده اند. اعتراضات علیه تعرضات معیشتی، حذف پیمانکاران و افزایش دستمزدها در واقع محور اصلی اعتراضات همه بخش های کارگران شاغل در نفت است که هزاران کارگر را در بر میگیرد و دامنه اش به نفت محدود نیست و معضلات اساسی کارگران در سطح سراسری است.

 گستردگی اعتراضات در نفت روند سراسری شدن آنرا در نفت نشان میدهد و خود یک نقطه قوت مهم برای رشد و گسترش بیشتر جنبش کارگری است. از مبارزات کارگران نفت وسیعا حمایت کنیم.

حزب کمونیست کارگری ایران

۶ بهمن  ۱۴۰۲،  ۲۶ ژانویه ۲۰۲۴

اینرا هم بخوانید

پرستاران در چندین شهر دست به تجمع زدند  

پرستاران طبق فراخوان قبلی امروز در شهرهای اصفهان، قم، کاشان، شیراز و قروه دست به …