اخبار نفت ۷:اعتصاب کارگران پروژه ای پیمانی نفت در بیش از صد شرکت نفت و گاز

امروز ششم تیرماه اعتصاب هزاران کارگر پروژه  ای نفت برای  پیگیری مطالباتشان وارد هفتمین روز خود شد.  اعتصاب هر روز در حال گسترش است و اکنون دامنه آن به بیش از صد مرکز گاز و نفت کشیده شده و بیش از ۲۲ هزار کارگر در اعتصاب شرکت دارند. بنا  بر گزارش منتشر شده از سوی شورای سازماندهی اعتراضات کارگران پیمانی نفت تا روز گذشته بیش از شش هزار  نفر از این کارگران در مناطق عسلویه و کنگان در پارس یک و دو وارد اعتصاب شده اند. از جمله مراکز اعتصاب در این منطقه عبارتند از: پتروشیمی بوشهر، پتروشیمی صدف، پیروشیمی هرمز، پتروپالایش پیشگامان سیراف، فاز ۱۴ سایت ۱، اکسیر صنعت، آدیش جنوبی کنگان، و طرح توسعه کنگان.  

اعتصاب کارگران پروژه  ای نفت سراسری است و در مناطق مختلفی کارگران دست از کار کشیده و اعتاب کرده اند. افزایش حقوقها، ۱۴ روزکار و ۱۴ روز استراحت، حذف پیمانکاران مطالبات فوری این کارگران است. کارگران پروژه ای نفت اعلام کرده اند که تا وقتی پاسخ نگیرند اعتصاب آنها ادامه خواهد داشت.  

شورای سازماندهی اعتراضات کارگران پیمانی نفت در گزارش خبری امروز خود مینویسد:” پیمانکاران چپاولگر تلاش کرده اند که با تهدید به استخدام نیروی جدید کارگران اعتصابی را به کار بازگرداند و در صف اعتصاب شکاف ایجاد کنند. اما  نه موفق با گرفتن نیروی جدید شده اند و نه اینگونه ترفند ها ذره ای در عزم کارگران و اتحاد مبارزاتی شان تاثیر دارد. کارگران تجربه اعتصابات قبلی را دارند و در مقابل این توطئه گریها می ایستند . جالب توجه  اینکه در جاهایی پیمانکاران  برای انجام کارهای ناتمام و بر روی زمین مانده حاضر به پرداخت مزد بیشتر برای گرفتن نیروی کار جدید شده اند، اما کسی حاضر به قبول کار نشده است”. این شورا همچینن خبر از حمله به کارگران  LNG کنگان از شرکت دریا ساحل در هنگام   تخلیه کارگاه و پیوستن به اعتصاب خبر داده و مینویسد:”اما کارگران با این یورش مقابله کردند و موفق به ترک کارگاه شدند و در این میان متاسفانه دو نفر از  کارگران مجروح شدند. امروز کارگران پروژه ای اعتصاب نفت به بیشترین حمایت ها نیاز دارند. انتظار ما از کارگران شاغل در دیگر بخش های نفت و از همه کارگران و مردم حمایت و پشتیبانی است”.

اخبار اعتراضات کارگران پروژه ای پیمانی نفت بازتاب اجتماعی بسیاری داشته است. شورای بازنشستگان ایران طی بیانیه ای از این اعتراضات اعلام حمایت کرد، حزب کمونیست کارگری همه بخش های کارگری و کل جامعه را به حمایت از مبارزات و خواستهای کارگران پروژه ای نفت فرا میخواند.

حزب کمونیست کارگری ایران

۶ تیر  ۱۴۰۳، ۲۶ ژوئن   ۲۰۲۴

اینرا هم بخوانید

ادامه حملات حمله اسرائیل به بخش‌هایی از غزه. ١٢کشته

منابع فلسطینی از کشته شدن چندین نفر بر اثر حمله جدید ارتش اسرائيل به مناطقی …