اخبار و گزارشات هفتگی از وضعیت زنان

 بازداشت کبری خادی و   شهروند  در مهاباد

روز یکشنبه ۱۹ شهریور۹۶، تعداد ٥ نفر از شهروندان مهابادی از جمله یک فعال سیاسی از کردستان توسط نیروهای امنیتی بازداشت گردیدند.

علت بازداشت کبری خالندی مشاركت در تجمعي در حمايت از بانه در محكوميت كشتار كولبران از سوي ماموران امنيتی عنوان شده است. طی چند روز اخیر، شماری از شهروندان در شهرهای بانه، سنندج، کرمانشاه و مهاباد در تجمع‌های اعتراضی نسبت به کشتار کولبران توسط نیروهای امنیتی بازداشت گردیدند.

 

قتل یک زن در مشهد

عصر روز ۹۶٫۶٫۲۷، مرد جوانی با مراجعه به خانه پدر همسرش در خیابان چمن مشهد با اسلحه ای که همراه داشته اقدام به تیراندازی به سوی همسر، پدر زن و مادر زنش می کند.

مرد جوان کارمند یکی از سازمان‌های دولتی بوده است دقایقی بعد با اسلحه سازمانی خود در منطقه دیگری از شهر مشهد خودکشی کرده است!

به گفته پلیس همسر این مرد در دم جان میسپارد و پدر و مادر همسرش تحت مراقبتهای ویژه هم اکنون در بیمارستان هستند. اجساد این حادثه برای تحقیق بیشتر به پزشکی قانونی منتقل شده اند.

 

کاهش سن بازنشستگی زنان به 25 سال تصویب شد

معصومه ابتکار از تصویب كاهش سن بازنشستگی زنان به ۲۵ سال در لايحه خدمات كشوری در دولت خبر داد

 

دختران دکوری

در بخشی از اين گزارش آمده است به چند خترجوان جهت دکور جشن ها نيازمنديم

اين آگهی، اين روزها در فضای مجازی و حتی واقعی وجود دارد و طرفداران خود را پيدا کرده است. يعني علاوه بردختربچه ها در نقش پرنسس، دختران جوان زيادی نيز هستند که اين بار می دانند قرار است دکور جشن افراد ثروتمند باشند و با اين حال مي پذيرند.

آن ها اغلب زيبا هستند اما صاحب تخصص نيستند يا اگر باشند برای آن بازار کار مناسبی نيافته اند؛ يا اينکه کم سن و سال تر از آن هستند که بازار خراب کسب و کار در ايران را تجربه کرده باشند. آن ها جوان، زيبا و آرزومند هستند و تحقق اين آرزوها را از جايی آغاز می کنند که ملاک آن، همان زيبايی و دکوری بودن است.

تجمل گرايی در مراسم های ايرانی اين روزها به اوج خود رسيده و افراد برای اينکه بهترين باشند، هر بار دست به ابتکار تازه ای مي زنند. در اين بين آسيب های اجتماعی اين پديده ها، هنوز روی خود را به جامعه نشان نداده است اما جامعه شناسان نسبت به آينده احساس نگرانی مي کنند.

در ادامه اين گزارش می خوانيم آسيب های اين شغل_کاذب برای زنان و دختران جوان سريع تر اتفاق خواهد افتاد. آن ها مرحله کودکی و نوجوانی را بدون مرکز توجه بودن طی کرده و اغلب انواع مشکلات اقتصادی را به خصوص در بازار کار ايران تجربه کرده اند و از پيشنهادهايی مانند قرار گرفتن به عنوان دکور و استفاده از زيبايي شان و دريافت حقوقی خوب استقبال خواهند کرد.

به تنگ آمدن از فضای اقتصادی و دنبال کردن آرزوها در فضايی که برای پرداخت پول به آن ها حساسیت به خرج نمی دهد، آن لحظه حکم تحقق تمام آنچه را از زندگی می خواهند، خواهد داشت

 

تجمع اعتراضی مجدد دستیاران بیهوشی دانشگاه علوم پزشکی شیراز

دستیاران بیهوشی دانشگاه علوم پزشکی شیراز روز سه شنبه ۲۱شهریور مقابل دانشکده پزشکی شیراز تجمع اعتراضی برگزار کردند و خواهان لغو کاهش تعرفه بیهوشی شند. بر اساس تعرفه‌های اعلام ‌شده در سال ۹۶که از سوی هیأت وزیران تصویب شده، رشته بیهوشی حدود ۲۵درصد کاهش تعرفه‌ای داشته است. این موضوع باعث اعتراض متخصصان و دانشجویان این رشته شده است.

 

تجمع کارکنان بیمارستان خمینی کرج در اعتراض به عدم پرداخت ماهها حقوق

روز یکشنبه۲۶شهریورماه۹۶ کارکنان بیمارستان کرج در اعتراض به عدم پرداخت ماه ها حقوق خود تجمع اعتراضی برگزار کردند. برخی از تجمع کنندگان  از خردادماه سال جاری حقوق دریافت نکرده‌اند. برخی پرستاران این بیمارستان از حقوق‌های عقب‌افتاده خود می‌گفتند. چند نفر از تجمع کنندگان میگفتند: به دلیل عدم توانایی برای پرداخت خرج تحصیل فرزندان، آنان را از ادامه تحصیل منع کرده اند و برخی میگفتند: با توجه به نزدیک شدن سال تحصیلی نگران مخارج فرزندان خود هستند.

 

خودسوزی مادر جوان به اتفاق فرزندش

روز دوشنبه ۲۷شهریور یک زن جوان ۲۳ساله به همراه فرزندش در روستای نیازآباد شهرستان بندرترکمن اقدام به خودسوزی کرد.

مادر جوان به علت شدت بالای سوختگی جان باخت ولی فرزند وی زنده و حال وخیمی دارد .

 

ماموران فرودگاه بروکسل مانع از سفر یک زن برقع‌پوش دانمارکی شدند.

پوشش اسلامی بار دیگر خبرساز شد. ماموران فرودگاه بروکسل مانع از سفر یک زن دانمارکی به کپنهاگ شدند. این زن که برقع پوشیده بود، حاضر نشد برای کنترل هویت، نقاب خود را برگیرد.

ایسکرا  ۹۰۲

تهیه و نتظیم : عزیزه لطف الهی

 

اینرا هم بخوانید

برای قضاوت آیندگان- شمی صلواتی

بر گرفته از دفتر یادداشت‌های روزانه‌ *از ما سوالات زیادی می پرسند…؟ البته ما«انسانگرایان»کور راه‌های …