اخراج اساتید معترض از دانشگاه‌ها ادامه دارد

«شوراهای صنفی دانشجویان کشور» روز پنج‌شنبه، ۱۲ مرداد، از اخراج چهار استاد معترض دیگر از دانشگاه‌های مختلف خبر داده است.گزراش برگرفته از تلگرام این تشکل

https://t.me/senfi_uni_iran

بنا بر گزارشات متعدد از دانشگاه‌های باهنر کرمان، بهشتی و تهران، تعدادی از اساتید در راستای حذف از دانشگاه، تحت فشار‌های شدید قرار دارند.

گفته می‌شود در دانشگاه شهید باهنر کرمان، دکتر #بهارکاختردانش و دکتر #محمدمهدیعلومی از اساتید گروه دامپزشکی این دانشگاه به دلیل حمایت از دانشجویان در صفحات مجازی، حکم انفصال و اخراج دریافت کرده‌اند.

همچنین در دانشگاه بهشتی دکتر #رهامافغانیخراسکانی عضو هیات علمی دانشکده‌ی معماری و شهرسازی دانشگاه بهشتی به مصاحبه‌ی عقیدتیسیاسی احضار شده و زمزمه‌ی اخراج و قطع همکاری با ایشان به گوش می‌رسد. چندی پیش هم دکتر #فرهادشریعت‌راد از دیگر اساتید این دانشکده در شرف قطع همکاری قرار گرفته بود.

در دانشگاه تهران نیز #ناصرمقدمکوهی استاد گروه ارتباط تصویری در صفحه‌ی مجازی خود از احتمال قطع همکاری به دلیل حمایت از اعتراضات دانشجویان، خبر داد.

اخراج سیاسی اساتید دانشگاه تنها به اتهام حمایت از دانشجویان، می‌تواند در بلندمدت با تهی‌ساختن دانشگاه از اساتید متعهد و دغدغه‌مند و ارجحیت یافتن معیارهای فشل و غیرآکادمیک، ورود نیروهای فاقد وجاهت علمی به دانشگاه‌ را هموار می‌سازد.


اینرا هم بخوانید

تذکر و تشکیل پرونده برای ۸۰ سایت به اتهام “انتشار مصادیق توهین آمیز” درباره سقوط بالگرد رئیسی

سردار وحید مجید رئیس پلیس فتا از تشکیل پرونده قضایی برای منتشرکنندگان مصادیق توهین‌آمیز درباره …