اخراج کارگران کارخانه سیمان خمسه زنجان باید فورا لغو شود و كارگران بر سر کار برگردند!

روز دوشنبه ٢٣ اسفند ماه کارفرما و مسئولان کارخانه سیمان خمسه در یک اقدام ضد کارگری چهار نفر از کارگران این کارخانه را اخراج کردند. اخراج اين کارگران بخاطر اعتراض آنها عليه اجحافات كارفرما و پیگیری مطالبات شان نظیر تغییر شیفت کاری، انتخاب نماینده کارگری و افزایش حقوق بوده است.

روز چهارشنبه ٢٥ اسفند ماه اسلامی کارفرمای سیمان خمسه زنجان دليل اخراج اين کارگران را  ″آسیب به اموال کارخانه  و درگیری با برخی مدیران اداری مجموعه اعلام كرد.  وی در ادامه و در توجیه تجمع و اعتراض کارگران به اخراج همکارانشان مدعی شد كه توقف کار به دلیل قطعی برق  و گاز بوده است!

اتهاماتی که کارفرما به چهار نفر از کارگران زده است، باید پس گرفته شود و کارگران اخراجی باید فورا بر سر کارشان برگردند. اعتراض و مبارزه کارگران در حمایت از همکاران اخراجی شان و خواست بازگشت به کار فوری این چهار نفر، یک اقدام مهم و فوری است که باید در دستور کار کارگران قرار بگیرد. باید در برابر سیاست ضد کارگری کارفرما مبنی بر “تهدید کارگران به اخراج در صورت اعتراض” را در هم شکست. نباید اجازه داد کارفرما و باندهای حکومتی حربه اخراج  را بر بالای سرکارگران نگه دارند. اعتراض و تلاش برای دفاع از حق و حقوق خود در مقابل اجحافات کارفرمايان و دولت  حق طبیعی  کارگران است.

کمیته آذربایجان حزب کمونیست کارگری ایران اخراج کارگران سیمان خمسه زنجان و توجیهات بیشرمانه کارفرما در این مورد را بشدت محکوم می کند و از خواستها و مبارزات کارگران اين كارخانه قاطعانه اعلام حمایت میکند. کارگران ميتوانند با برپایی مجمع عمومی و تجمع حمایتی از همكاران اخراجی خود، حربه  تهدید و اخراج  کارگران معترض را در هم شکنند.

کمیته آذربایجان حزب کمونیست کارگری ایران

٢٥ اسفند ١٤٠٠، ١٦ مارس ٢٠٢٢

اینرا هم بخوانید

۱ مه ۲۰۲۴؛ اطلاعیه شماره ۲: در اراک جمعیت بزرگی از بازنشستگان تامین اجتماعی اول مه را گرامی داشتند

بنا به گزارشهای دریافتی جمعیت بزرگی از بازنشستگان تامین اجتماعی در مقابل ساختمان تامین تجمعکرده …