اخطار آمریکا به ایران در پی اقدام فرانسه علیه وزارت اطلاعات

بی بی سی:روز سه شنبه پس از آنکه دولت فرانسه وزارت اطلاعات ایران را مسئول توطئه ای ناکام برای بمبگذاری در گردهمایی ماه ژوئن سازمان مجاهدین خلق دانست، آمریکا به ایران هشدار داده است.

شورای امنیت ملی کاخ سفید در بیانیه ای نوشت: “فرانسه در مقابل توطئه ناکام تروریستی ایران در پاریس دست به اقدامی قوی زد. تهران باید بداند که این رفتار غیرقابل قبول تحمل نخواهد شد.”

هدر نوئرت سخنگوی وزارت خارجه آمریکا هم به خبرنگاران گفت که آن حادثه موید این است که ایران “حامی اصلی تروریسم در جهان است.”

دولت فرانسه سه شنبه گفت که دارایی‌‌های “معاونت امنیت داخلی وزارت اطلاعات ایران” و دو شهروند ایرانی را در ارتباط با طرح ادعایی حمله به گرد‌هم‌آیی مجاهدین خلق در پاریس مسدود کرده است.

وزارتخانه‌های کشور، اقتصاد و خارجه فرانسه در بیانیه‌ای نوشتند که “با این تصمیم، فرانسه بر عزم خود برای مبارزه با تروریسم به هر شکلی، به ویژه در خاک خود تاکید می‌کند.”

در ادامه این بیانیه مشترک آمده است: “در تاریخ ۳۰ ژوئن تلاش برای حمله در ویوپنت خنثی شد. واقعه‌ای تا این حد جدی در خاک ما نمی‌تواند بدون مجازات بماند.”

یک منبع آگاه دیپلماتیک فرانسوی به خبرگزاری فرانسه گفت که دستگاه های امنیتی نتیجه گیری کرده اند که “مدیر عملیات در وزارت اطلاعات ایران دستور آن حمله را داده بود.”

مایک پومپئو وزیر خارجه آمریکا چند روز پس از آن دستگیری ها، ایران را متهم کرد از سفارتخانه هایش در اروپا برای طراحی حملات تروریستی استفاده می کند.

اینرا هم بخوانید

ماشالله کرمی؛ پدرمهدی کرمی معترض اعدام شده، به شش سال حبس محکوم شد

ماشالله کرمی؛ پدرمهدی کرمی معترض اعدام شده، به شش سال حبس محکوم شدماشالله کرمی، پدر …